woensdag 20 juni 2012

Patricia Perquin liegt door

Het eerste wat ik vanochtend lees, maakt me zo boos. Patricia Perquin, zoals ze zich noemt, maar zo heet ze niet, is echt doorgeschoten.

Ik heb geprobeerd om evenwichtig over haar te zijn, maar dit gaat echt tever.

De afgelopen maanden heeft Patricia Perquin vele gesprekken gevoerd met Lodewijk Asscher en zijn medewerkers naar aanleiding van haar boek. Inmiddels is zij gevraagd door de gemeente als adviseur met betrekking tot prostitutievraagstukken.


Heeft ze in die gesprekken ook verteld dat ze gelogen heeft over bijna alles? Dat ze niet voor ons spreekt, maar juist ons kinderachtig dwarszit? En dat ze of een heel verkeerd beeld neerzet, of gewoon alles uit haar duim heeft gezogen en helemaal niet in het leven heeft gezeten?

Patricia heeft eerst een smeuig leugenboekje geschreven, dat vond ik maar niks omdat het weer al die naieve ideeën over prostitutie als een soort hel aanwakkert.

Daarna werd het een bestseller die voor de waarheid werd aangezien. Tegen de onderbuik kan ik met echte en daarom ingewikkelde uitleg niet op. Mijn stukjes worden langdradig, en niet smeuig. Maar ze bleef volhouden dat het echt was, zelfs dat je er wat van kon leren, en dat vond ik wel iets wat haar aangerekend kon worden. Alles om haar boekje te verkopen, dacht ik nog.

Nu is ze regelrecht beleid aan het beïnvloeden, en dat gaat ons allemaal hard raken, als haar stomme ideeën doorgang gaan vinden. Dat is niet meer boekje verkopen, dat is ons voor jaren opschepen met slechte regels en alle ellende die daarvan komt voor haar eigen hoovaardij.

Het is de fout van de gemeente, die te dom is om te begrijpen hoe de branche werkt waar ze in gaan prutsen, en daarom alles wat ze willen horen als zoete koek opsmikkelen.

Het is ook fout van de gemeente dat ze Patricia niet even natrekken, om te zien of het wel waar is wat ze zegt. Je kan alles wat ik schrijf zo na gaan vragen aan een andere professionelle, die zal je hetzelfde vertellen. Ik wou dat mensen dat deden.

Het is de fout van de media, die de kritiek vanuit de branche niet mee willen nemen, zoals bijvoorbeeld het stuk van de Rode Draad, en alleen maar iets smeuigs willen hebben om kijkers mee te shockeren. Er is geen journalistiek aan, ze likken het gewoon op.

Het is de fout van de mensen die er massaal intrappen! Het boekje vliegt van de planken, en niet omdat het goed is geschreven. Het is goedkope sensatie, die bij een mens die even nadenkt toch een lampje moet laten branden! Denk na mensen!

Het is fout van Patricia, die haar leugens niet alleen als fictie verkoopt, maar zonder schaamte de naieve wereld voorliegt alsof het waar is. Liegen alsof het gedrukt staat!

Schrijfster die zich Patricia Perquin noemt, je bent tever gegaan. Ik kan niets meer vinden in wat jij doet, dat niet slecht is. Ik kan niet meer zien dat je het wel goed zal bedoelen. Kom tot inkeer, en geef toe dat het allemaal gelogen is. Je doet veel schade, en veel ellende aan andere mensen aan.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is de relatie tussen die zgn. "Patricia" en Lodewijk Asscher? Ze vertelt wel fijn wat hij en zijn beleidsmensen willen horen... En nu krijgt ze ook een, ongetwijfeld goedbetaalde, baan aangeboden. Het past allemaal wel erg mooi in waar ze mee bezig zijn. Doet wel vermoedens rijzen dat er mogelijk wat intiemere banden zijn en integriteit in het geding is...

Erg slecht als politici en beleidsmakers zich richten op een bron die beweert een bepaalde beroepsgroep te vertegenwoordigen, wanneer daar op z'n zachtst gezegd gerede twijfels over bestaan vanuit een groot aantal andere bronnen. Dat spreekt ofwel van een enorme naïviteit en zeer lage professionaliteit, ofwel van een vooropgezet plan om iets door te drukken (en dan is het dus meer achterbaksheid).

Aan de andere kant blijkt hier dus ook weer dat als je echt iets wil bereiken je de openbaarheid in zal moeten. En daarnaast moet uitzoeken wie relevant is voor jouw beleidsterrein en daar gericht invloed op uit moet gaan oefenen. En medestanders zoeken die ook bereid zijn hun nek uit te steken.

Zoals die dame in Amerika al zei op haar vlog. Zolang prostituees zich hullen in geheimzinnigheid zal er weinig gebeuren waarmee ze worden geholpen. Zal alles wat met hen te maken heeft worden opgeblazen en lijden onder negativiteit.

Waarbij ze als voorbeeld de homo's nam. Pas toen die massaal "uit de kast" begonnen te komen; ook degenen die niet extreem waren of waar je het niet aan zag; toen pas kwam de erkenning. Gevolgd door voor hen positieve maatregelen.

Haar stelling: het grootste wapen voor lieden als Asscher, die bewust of onbewust kwaad willen, is de geheimzinnigheid van zijn tegenpartij (jullie dus in dit geval). En de onwil, of het onvermogen, van jullie om voor jezelf op te komen en te tonen hoe jullie echt zijn.

Hierbij noemde ze met name het belang van het effect dat als je iemand aardig vindt en normaal, of zelfs tegenopkijkt; je zus, je ouders, je vriendin, iemand op je werk, of iemand die je kent van je sportclub, whatever... En dat die gewoon open en eerlijk vertelt dat ze dit werk doet of heeft gedaan. En dat het helemaal niet zulk vreemd werk is... Dat bij de meeste mensen hun mening dan vanzelf bijgesteld wordt.

Let wel: de meeste prostituees die ik ken zijn sterke vrouwen - die ook als ze niet aan het werk zijn bij heel veel mensen flink respect afdwingen, domweg door hun krachtige persoonlijkheid, houding en uitstraling.

Wat dat aan gaat doe je overigens goed werk met jouw blog. Vrijwel iedereen die ik het laat lezen is daarna een flink stuk positiever. Omdat het, nou ja, zo - normaal - overkomt. Gewoon als een dienstverlenende job door een zelfstandige zonder personeel. Die wordt gehinderd door de verstikkende regeltjes van de overheid. Zoals er zoveel zijn. Veel herkenning dus en daarmee ook veel begrip.

Denk dat je overigens inmiddels ook al een flink begrip begint te worden. Regelmatig zie ik jouw naam opduiken als iemand argumenten m.b.t. prostitutie wil onderbouwen.

Ik wens jullie veel sterkte, geluk en succes in de strijd voor erkenning van prostitutie als een beroep met bestaansrecht en eigenwaarde.

Anoniem zei

Oh ja, en wat ze dus ook doet is het volgende. Elke keer als ze in de trein of bus of waar dan ook met iemand in gesprek komt waar het mee klikt. Dan vertelt ze dat ze een prostituee is. Dat ze nu niet uit is op een klant. Maar dat ze wil vertellen over wat dat eigenlijk is op een positieve manier.
(Best wel lef hebben, overigens, veel mensen hebben sowieso al moeite om zomaar mensen aan te spreken en een praatje te beginnen.)

Anoniem zei

Kijk, dat mens is ook gewoon een hoer, maar in de media betekenis van het woord. Ze zegt wat de mensen willen horen en krijgt daar dik voor betaald.

Ik weet niet of je wel eens in het buitenland komt, maar het woord Amsterdam staat daar gelijk aan hasj en prostitutie. De gemeente wil daar vanaf, omdat gezinnetjes meer toerisme inkomen meebrengen en minder vernielen dan Franse hippies en Britse zuipvandalen.

Ik zeg niet dat dat goed is of verkeerd. Ik zeg dat dat het bredere kader is waarin je de dingen moet zien, en dat domme wijf met dat kutboekkie van d'r is daar alleen maar een symptoom van, een randverschijnsel.

Amber van Esphen zei

Als collega moet ik je bekennen dat ook ik niet helemaal weet wat van Patricia te denken. Haar boek is matig geschreven, en sommige anekdotes die Patricia beschrijft, waren jaren geleden al sterke verhalen op feestjes... ik twijfel dus ook aan haar verhalen en kijk op het vak. You got a sister here!

Anoniem zei

Wat een verschrikkelijk wijf die Patricia... En ze moet Asscher gaan informeren?? En iedereen zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat met de wereld... Er staan Asscher's en Patricia's aan het roer.

Pff wanneer wordt er toch eens geluisterd naar mensen die écht weten waarover ze het hebben? IPV mensen die een dagje meelopen en het maar een enge boel vinden...
Als ik een dagje in een vliegtuig zit ben ik toch nog geen piloot?!

Registreren? Ik heb al pasjes en nummertjes zat! Ik wil toch niet dat het openbaar bekend word waar ik mijn studie van betaal?! Die trouwens de samenleving gaat dienen want ik wil me wél inzetten tegen gedwongen prostitutie!

Ja ik ben dr ook al eens tegen gekomen. Ze viel een vriendin (die niet eens in het wereldje zit of iets ervan af weet...), van mij lastig met dat verhaal, hoewel ze zich eerst poeslief gedroeg, wat een muts, mijn vriendin heeft haar recht in haar gezicht uitgelachen, wij houden beiden niet van indianenverhalen!

Gelijk getekend op petities.nl, zou iedereen moeten doen!

Zondares zei

Je hebt haar gesproken? Vertel!

Anoniem zei

Ik was twee weken terug op de wallen, ik wil de waarheid weten, wat is nou wel of niet waar?!

Unknown zei

Ik stel voor dat een vrouw die voor haar 18e jaar al prostituee was zich op haar 18e kandidaat stelt in de regering (ter meerdere glorie van de prostituee).
Co.

Anoniem zei

Patricia was ooit een jongen. Daniël Lempereur. Een hoerig, dievend, manipulatief jongetje dat over het hele terrein jongens en broeders voor zijn sexualiteit wist te winnen. Ook mij. Het was een stúk. Al op z'n twaalfde. Eigenlijk verbazingwekkend dat hij zo enorm op de maatschappelijke ladder omhoog is geklommen. Want Daan had niets met fatsoen of sociale bewogenheid. Dit, in Limburg op dat internaat opvallende belgische jongetje heeft het met zijn "kwaliteiten" ver geschopt. Asscher, Hiddema. Zijn niet de minsten die zich door hem in de luren hebben laten leggen.