Vandaag behandel ik een concept wat in het buitenland, vooral in Amerika, héél populair is, maar hier in Nederland ook regelmatig wordt gebruikt door de politie. Het slaat wat minder aan bij de publieke opinie dan de rest van de mythologie over misstanden in de prostitutie, maar de meeste mensen hebben er wel van gehoord. Het wordt sowieso gebruikt als officiëel signaal van mensenhandel, en is daar tien punten waard.
Het gaat vandaag over tattoos. Het verhaal is dat pooiers hun meiden brandmerken met een tattoo, zodat ze niet weg kan lopen, of in sommige verhalen dat ze niet over kan stappen naar een andere pooier. Als je een hoer met een tattoo ziet, kan je er volgens dit verhaal vanuitgaan dat ze die heeft genomen omdat haar pooier haar ertoe dwong, en dat die nu wordt gebruikt om haar te dwingen voor hem te hoeren.
Dat is natuurlijk van de gekke.
Begin maareens met nadenken over hoe die tattoo dat zou moeten doen. Als jij een tattoo had die bedoeld was om je in een situatie te houden die je háát, en die slècht voor je is, en waarin je uitgebuit wordt, zou je je daardoor dan laten tegenhouden? Natuurlijk niet, het is maar een plaatje wat in je huid is getekend. Daar laat jij je niet door tegenhouden. En netzoals jij een mens bent die zo kan nadenken, zijn hoeren ook mensen. Aan de hoer doet het niets. Het werkt niet als dwangmiddel.
Wat zou het voor haar pooier betekenen? Zou die niet weten dat ze zijn hoer is als ze zijn merkteken niet op haar lichaam getattoo'd heeft? Die moet al flink de wind eronder hebben als hij haar zover kan krijgen dat ze een permanente tattoo op haar lichaam toelaat, dat is wel een grotere stap dan haar aan het werk zetten. Ik weet dat veel mensen daarvan op zullen kijken, maar neuken buiten het relatiedenken om is eigenlijk nietzo ingrijpend. Een tattoo blijft.
En hoe zou het andere pooiers weghouden? Die mensen zijn in staat om draconische wetten weg te wuiven en op gruwelijke manieren die meiden te mishandelen en uit te buiten, als je de verhalen gelooft tenminste, en die zouden het dan te zwaar op hun geweten vinden om een meid van een andere pooier over te nemen? Het valt uitelkaar als je erover nadenkt, want het kàn niet werken.
In het buitenland, vooral in Amerika, maken ze ervan dat een tattoo duidelijk maakt dat het meisje boven de achttien is, en dus geaccepteerd zal worden door exploitanten. Niemand die bedenkt dat een tattoo niets bewijst aan een exploitant. Een tattoo is geen ID, en iedereen kan wel een tattoo nemen. Als het zo makkelijk in orde is, heeft hij ook geen tattoo nodig. Maar zover wordt er niet doorgedacht, want het gaat om gevoel en emotie.
Het werkt dus niet, en dus gebeurt het ook niet. Niemand die gedwongen wordt om een pooiertattoo te nemen, want pooiers weten ookwel dat het niets bijdraagt, en alleen als bewijs tégen ze kan worden gebruikt. Als middel om iets mee te doen werkt een tattoo alleen maar tégen een pooier, nooit vóór. Sommige pooiers dreigen danook hun meid te dumpen als die een tattoo neemt, gewoon omdat ze het risico niet willen.
Als het verhaal zo duidelijk niet klopt, waarom horen we het dan toch telkens? Zoals altijd omdat het bij de anti-prostitutie-mensen niet om de feiten gaat, maar om de emotie en het gevoel. Het tattoo-verhaal spreekt erg tot de verbeelding, en daar kunnen ze heftige emoties mee losmaken, en die heftige emoties zorgen weer voor een heftigere hetze, en dat zorgt weer voor hun eigen morele bevrediging en meer centen in het laadje.
De reden dat het zo tot de verbeelding spreekt is dat het weer een gevalletje is van beeldspraak. Verbiedertjes willen graag doen alsof die vrouwen zijn gebrandmerkt, omdat dat met vee gedaan wordt om aan te geven van wie die koe is. Ze willen dat beeld oproepen. Die beeldspraken heb ik al in een eerder stukje uitgebreid behandeld, daar ga ik niet opin, maar dit is weereens een voorbeeldje, maar wel een subtiele.
Er zijn wel meiden die de naam van hun pooier op hun lijf getattoo'd hebben. Die hebben dat voor dezelfde redenen als meiden van buiten de prostitutie dat doen. We zijn net gewone mensen hoor. Dat is meestal omdat ze willen laten zien aan hun partner dat hij speciaal voor ze is, en ze voor altijd met hem verbonden willen zijn. Veel hoeren hebben toch het gevoel dat ze dat extra willen laten zien, omdat hij niet hun enige sekspartner is.
Netzoals bij mensen buiten de prostitutie, heb je bij mensen in de prostitutie SM'ers. In de SM is er bestwel een stroming die aan tattoos doet die moeten laten zien dat een sub eigendom is van haar dom. Die zijn vaak nogal neerbuigend, en "lekker" dramatisch. Als zo'n vrouw in de prostitutie werkt, soms omdat ze dat van haar dom als vernederend spelletje moet doen, dan komen de zedenpolitie-mannen massaal in hun broek klaar.
Bij mensen van buiten de prostitutie wordt daar geen twee keer over nagedacht. Een Yolanthe Sneijder-Cabau kan de naam van haar man op haar lijf tattoo-en, en dan nog steeds aanhaken bij alle mythes en fabels over misstanden in de prostitutie zonderdat iemand het moeilijk vindt om te doublethinken over dat ze zelf wel voldoet aan nogalwat signalen van mensenhandel.
Omdat het gewoon is geworden om in de prostitutie de excessen op te rekken en te doen alsof het de norm is, wordt een geval in Spanje van een meid die een tattoo had van een streepjescode opgerekt naar een normaal voorbeeld van pooiertattoos. Dat Spaanse geval is trouwens helemaal niet zo duidelijk, en er is weinig achtergrond van terug te vinden. Of je moet de wilde verhalen op hun woord geloven, en dat is niet verstandig in onze branche.
Dat oprekken zorgt ervoor dat èlke soort tattoo wordt gezien als een signaal van mensenhandel. Niet alleen de BDSM-tattoo's waar staat dat de meid het eigendom van haar dom is, maar ook bloempjes, vlinders, of andere versieringen. Als er een tattoo is, ben je het haasje. Je hebt meteen tien punten op de signalenlijst, en je staat in de statistieken van Comensha.
Waarom zou je zoiets doms dan gebruiken als beeld van hoe gedwongen prostitutie werkt? Zoals wel vaker, omdat veel mensen het geil vinden. Eigendom zijn is voor veel vrouwen een opwindend idee. Slavinnetjesfantasieën houden ook in dat mensen aan je kunnen zien, liefst aan je blote lijf, dat je eigendom van iemand bent. Het is geil, en daarom willen ze het geloven.
Tattoos zijn geen manier voor pooiers om macht te hebben over meiden. Ze zijn geen signaal dat er iets mis is. Ze zijn alleen een emotioneel handvat voor verbiedertjes om verdachtmakingen over meiden te kunnen verspreiden. Het is weer een hitsig verhaaltje om de ellendeporno mee te vullen. En niemand die erover doordenkt, want dan kom je uit je geile slavinnetjesfantasie.
maandag 24 augustus 2015
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
8 opmerkingen:
Een mooi stuk Zondares! Is iemand die een tattoo van een voetbalclub of een band neemt ook gelijk een groupie? Nee, dat vinden we dan weer vrij normaal.
ik weet niet of het een gepaste reactie is maar ik mis 1 ding aan het stuk: ik als man, vind het bloedgeil om de naam van een vrouw op wie ik me regelmatig aftrek op mijn arm te tattoeëren. En dan op een subtiele manier ervoor zorgen dat ze erachter komt. Waarom zouden meiden dit niet mogen doen?
vroeger stond de naam van het lief getatoeerd nu de namen van de kinderen (op de vaders en moeders)
een teken des tijds dat mensen niet meer samen blijven
Ik heb een hoer gevonden met toevallig mijn eensgelijkluidende voornaam* op haar lichaam getatoeëerd. U kunt zich misschien bedenken hoe mijn fantasie soms op hol gaat tijdens de seks. De menselijke geest maakt soms rare sprongen. Gelukkig is mijn geest ook zonder meer in staat de wilde paarden van het Freudiaanse Id weer netjes voor de koets te zetten ná het klaarkomen.
* de originele reden van deze getatoeëerde naam is niet pooier-gerelateerd.
Ik wil nog steeds eens een privé-onderzoekje doen. Religieuze tattoo's bij een willekeurige (ahum) steekproef van Hoeren tellen.
Hoeren worden veelvuldig bezocht door christenen die willen bekeren .
Ik weet dat er hoeren zijn die gelovig zijn én zich schuldig voelen over hun werk door gemoraliseer van christenen. Veel oostblokhoeren zijn katholiek en daardoor potentiële slachtoffers voor de bekeringsdrift van christenen die speciaal raambuurten daarvoor bezoeken.
Er zijn hoeren die onder invloed van schuldgevoel een religieuze tattoo nemen. Uit privacy overwegingen zal ik geen voorbeeldtatoo's noemen maar ik heb tattoo's op hoeren gezien die zeer duidelijk en zonder enige mogelijke verwarring een schuldbekentenis aan god voorstellen voor het werk dat ze doen.
Waarschijnlijk kennen deze hoeren: Leviticus 19:28 niet, waar staat: "Gij moogt geen tatoeagetekens bij u aanbrengen".
(De meeste bijbelteksten hebben godzijdank nooddeuren of zelfs volledig tegenhangende teksten, ook deze natuurlijk, dus geen zorgen, mocht je een tattoo hebben en gelovig zijn, kwestie van een beetje bladeren.)
Terzijde:
Op het moment dat ik voor het eerst een hoer bezocht vond ik tattoo's lelijk. In de praktijk kan je bij hoeren eigenlijk niet om tattoo's heen. Nu, na een paar jaar, vindt ik er veel mooi en geniet ik juist van tattoo's. Ik vraag me serieus af of ik mogelijkerwijs een tattoo-fetisj heb ontwikkeld door de combinatie van het "tattoo's zien" tijdens "het klaarkomen". Want ik ben in een paar jaar tijd 100% gedraaid.
NB: ik ben ook mijn aversie ongemakkelijke verlegenheid voor het betalen voor seks volledig kwijt. Gek is dat. Neem de drempel en je verandert.
hierboven,
de bijbel is niet erg positief over prostitutie. Er schijnt een soort van natuurwet te zijn die zegt dat wie seks met een vrouw heeft, op de één of andere manier één vlees met haar wordt. Ook als de vrouw een hoer is. 1 Korinthe 6:16. Aan de andere kant kreeg Hosea de opdracht om met een hoer te trouwen.
Dit neemt niet weg dat veel christenen een rare obsessie met seks en hoeren hebben. Ze zouden zich beter in kunnen zetten voor het basisinkomen. Het probleem is dat deze christenen tevens een verknipt arbeidsethos hebben. Ze zijn volgelingen van Calvijn.
Beste Zondares,
hier heb je wat leesvoer. http://www.politieenwetenschap.nl/download/auom7flk3UeLmTqGTWyTfR6cgbZGH0uKgGJRZiEU/Y0tpmzEYB9wGyl2mJjK2tdS2IIJPiVkUVR0MEBpt/
Gr.
wandelaar
Zomaar even vijftig pagina's doorlezen zie ik mezelf toch niet snel doen.
Als ik in dat rapport hierboven zoek op "tatoeage", dan kom ik dat woord drie maal tegen: "we weten dat tatoeages onder druk worden gezet, maar het is moeilijk om daar zicht op te krijgen".
Het woord "tattoo" komt ook een keer voor, maar dan als voorbeeld hoe de politie ontspannen een gesprek inleidt...
Dit lijkt me een reusachtig interessant rapport: "Hoewel we het niet hard kunnen krijgen, weten we zeker dat spoken bestaan..."
Een reactie posten