maandag 16 februari 2009

Volle tijd

Natuurlijk wil een klant niet worden afgezet. Als je betaalt voor een uur, dan moet je ook een uur plezier mogen maken. Dat is in het vak wel lastig, want je bent tijd aan een klant kwijt die hij niet ziet als werk. Als je een klant een uur geeft, moet hij eerst binnenkomen, betalen, uitkleden, wassen en zich gemakkelijk maken. Na het nummertje moet hij bijkomen, zijn kleren aantrekken en afscheid nemen. Als je dat binnen een uur wil doen kan de seks dus maar drie kwartier zijn.

Je moet er niet te krampachtig mee zijn, behalve als je achter een raam records wil breken. Het irriteert de klanten. Je word er zelf ook kribbig van. Dat betekent wel dat je meer tijd aan je klanten kwijt bent dan dat je betaald wordt. Dat vind ik dan niet zo erg, dus zo heb ik het wel goed geregeld.

Er zijn helaas veel klanten die op de klok kijken of ze wel alles krijgen waarvoor ze betaald hebben. Soms gaat dat zo ver dat de klant bijna niet meer op de gezellige tijd samen let, maar zoveel mogelijk standjes wil hebben gedaan en liefst het hele uur lang. Als ze dan vijf-en-zestig minuten vijf standjes hebben gedaan, zijn ze pas helemaal tevreden want ze hebben waar voor hun geld. Ik vind dat een beetje obsessief.

Het word soms een beetje te erg voor mij met klanten die expres langzaam gaan doen aan het eind, om je maar meer tijd te laten geven. Ze roepen een kwartier lang dat ze echt bijna klaar gaan komen, maar ze stellen het uit. Ik kan dat ook wel voelen. Als ze dan tien minuten over tijd toch klaarkomen, gaan ze babbelen terwijl ze heel langzaam hun kleren aan beginnen te trekken. Het is tijd rekken zoals een klein kind doet dat niet naar bed wil. Dat vind ik echt kinderachtig, en aan die klanten irriteer ik me. Hij krijgt er niet eens meer genot voor, dus ik begrijp niet waarom hij het doet.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja maar je moet ook eens weten van al die DvP's die alles maar een beetje langzaam doen omdat ze niet teveel werk willen doen. Of je er meteen uitgooien als je tijd voorbij is. Dit is gewoon een tegenreactie.

Zondares zei

Daar heb ik niks mee te maken, ik zorg dat mijn klanten tevreden zijn.

SW Media zei

Goed antwoord, zondares!
Er zijn nu eenmaal klanten die keer op keer proberen (veel) langer te blijven en dat pik ik niet meer!
Ik let niet zo op de klok, maar na zo'n 10 minuutjes over de afgesproken tijd, word er bij mij altijd op de deur geklopt.

Anoniem zei

Petje af voor het feit dat jullie niet boos worden.

Unknown zei

Beste zondares,
Dan lijkt het dus weinig of nooit voor te komen dat een klant ver voor tijd klaar komt en daarna (te vroeg) weggaat omdat hij het niet meer ziet zitten om nog een 2e keer klaar te komen. Dat heb ik wel gehad.
Groetjes,
Co.