maandag 12 februari 2018

Met de billen bloot

Meestal geef ik nieuwe klanten een paar e-mails of telefoonminuten de tijd om te vertellen wat ze willen, en als ze te moeilijk gaan doen of het contact gaan rekken, blokkeer ik ze. Dat moet wel, anders word je een gratis chatlijn voor mannen die een beetje doen alsof ze wel klant wìllen worden, maar alleen nog hoeven te worden overtuigd. En als een klant je belt, heeft hij zijn keus al wel met je advertentie gemaakt, dus je weet meteen dat het niet gaat gebeuren.

Bij deze klant maakte ik daar een uitzondering op. Meestal hou ik mijn regels heel strak, maar als ik het goed aan mezelf kan uitleggen wil ik weleens afwijken. Als ik het niet kan uitleggen aan mezelf laat ik me door mijn gevoel vaak flessen, en dat heb ik wel afgeleerd. Dat was bij deze vent wel even werk, want ik kon er niet meteen mijn vinger op leggen wat hem nou anders maakte.

Het was aan zijn mails duidelijk te zien dat hij niet goed snapte wat hij wou, maar wel een heel duidelijke drang had. En dat hij wel stukken van zijn verlangen wist, maar niet hoe het nou bijelkaar paste. Dat vind ik altijd wel interessant, want het geeft me een kick om een man te laten ontdekken wat er nou voor hem werkt. Tegelijk was hij ook draaierig en moeilijk, maar ik had een idee waardoor dat kon komen, en daarom sloot ik hem niet meteen af.

Wat hij wou ging over slaag. Hij was op zoek naar een pak slaag, maar hij wou geen SM. Als hij om slaag vroeg bij hoeren kreeg hij meestal gewoon de SM-behandeling, en dat werkte niet voor hem. Dan zat hij in een genant toneeltje waar hij zich niet thuisvoelde, en waar hij nieteens kreeg wat hij zocht. Die behandeling werkt voor SM'ers wèl, en het ìs niet vanzichzelf een genant toneeltje, maar vanuit deze man werkte dat zo.

Dat kreeg ik helemaal niet over de mail van die vent mee. Hij was heel vaag, en hoe het zat zou ik via zijn mails nooit ontdekt hebben. Voor sommige dingen moet je gewoon afspreken. Ik nam het risico maar, ookal was hij heel schuchter en moest ik hem echt een beetje overtuigen om die date te maken. Meestal pik ik dat dus helemaal niet, het is graag of niet, maar deze keer streek ik met mijn hand over mijn hart.

Gelukkig had ik gelijk. De klant kwam bij mij, want dit was nog toen ik in mijn werkflatje mocht werken. Hij was duidelijk heel erg ongemakkelijk. Ik was tegelijk een opluchting, want hij had zich heel wat in zijn hoofd gehaald over wat hij zou zien als de deur openging, en gestresst omdat hij eigenlijk nietzo op zijn gemak is met wat hij op aan het zoeken was. Hij geurde van de stress. Ik ging er een hele kluif aan hebben.

Die eerste keer hebben we eigenlijk alleen gepraat. Ik heb zelf niets uitgetrokken, en hij hield zelfs zijn colbertje aan. Hij vond het heel belangrijk om te vertellen dat hij eigenlijk geen date ervan wou maken, en dat hij de hele seksuele kant er eigenlijk niet aan wou hebben. En dat dat bij de hoeren die hij eerder had bezocht mis was gegaan. Hij was kennelijk te seksueel benaderd door de vorige vrouwen met wie hij afsprak, en hij voelde zich een beetje aangerand.

Aan de andere kant was hij helemáál niet loslippig over wat hij nou wou, en wat daar nou achterzat. Ook als ik hem gewoon recht door zee vroeg wat er speelde hield hij zijn mond. Maar ik moest wel, want hij was heel overgevoelig voor de foute toon, dus ik moest wel aftasten wat er goed en fout was. Mijn gewone manieren werkten niet, want die werken door seksuele reacties in een man, en die wou hij juist niet.

Maarja, hij komt niet voor niets naar een hoer. Hij kwam voor een dienst, en dan is het ongewoon als daar helemaal geen seksuele kant aan zit. Ik wist wel wat hij vroeg, want daar was hij open over, alleen de achtergrond niet. Hij was op zoek naar een pak slaag. Over de knie, zonder plichtplegingen. Broek naar beneden, onderbroek nog aan, en even uitkloppen. En dan zonder een seksuele lading, want daar was hij echt beducht voor.

Ik deelde elke paar dagen wel een pak slaag uit. Soms inderdaad over de knie, meestal op andere manieren. Het is heel populair, bij SM'ers maar ook bij mensen die verder niets met SM hebben. Soms is het omdat ze pijn opwindend vinden, de masochisten dus, en soms is het omdat het voelt als een bestraffing, en met gevoelens van onderwerping werkt. Maar allebei is dat heel seksueel, en zelfs de mannen die het niet van zichzelf erkennen reageren er wel zo op.

Het maakt nogal uit wat je klant van zijn pak slaag wìl om te weten wat je moet doen. Meestal is het toch een bepaald iets dat hij wil dat je ermee uitdrukt. Als je een sensueel stel tikken uitdeelt kan je een man die op zoek is naar een boze dominatrix of een wrede meesteres flink vervelen. Andersom kan je klant die juist slaag als onderdeel van een sensuele ervaring zoekt af laten knappen op een toneeltje dat hij onecht vindt voelen.

Maar als de klant niet wil praten, dan moet je dat ook gewoon accepteren. Hij komt voor je diensten, en je hoeft geen relatie met hem op te bouwen. Je moet je gewoon aanpassen. Hij wou heel graag praten over wat hij níét zocht, en over de precieze dingen die ik wou doen, ookal wou hij geen woord kwijt over wat erachter zat. Dus na heel veel gepraat heb ik gewoon spijkers met koppen met hem geslagen, ookal kon hij dat pas toen de tijd eropzat.

Ik twijfelde of hij wel een tweede keer durfde te komen. Hij was zo opgelaten de eerste keer, en hij had zoveel tijd gestopt in honderd procent zekermaken dat hij niet perongeluk toch seks zou krijgen, dat hij me veel te gespannen leek. Hij was ookal bij andere meiden afgeknapt en weggelopen, en hij was niet zo rijk dat hij de prijs van onze eerste date niet in zijn portemonnee zou voelen.

Al heel gauw kreeg ik ongelijk, want hij maakte heel snel een date. Toen hij binnenkwam was hij een ander mens, veel rustiger, veel gewoner. Hij schudde me de hand, en stelde voor om snel te doen waar hij voor kwam. Ik ging op een keukenstoel liggen, hij schoof zijn broek naar beneden, en toen hij over mijn schoot lag gaf ik hem een pak slaag. In minder dan een minuut was het over. Ik bood hem maar koffie aan.

We praatten de rest van de tijd vol. Ik vroeg door over of dit nou was wat hij gezocht had, en natuurlijk was ik wel nieuwsgierig of er verder nog wat loskwam. Ik rekende ècht nog steeds erop dat hij seksueel zou reageren, zelfs met al die verhalen vantevoren. En ik kreeg geen gelijk, hij bleef ijskoud. Als ik niet met de seksuele kant van een man kontakt maak, heb ik veel minder inzicht in hem, en dat merkte ik wel.

Het gesprek bij de koffie was genoeg om te horen wat hij nog anders wou aan zijn pak slaag. Het mocht wel wat minder fel, want als een man niet geil is of geen masochistische trekjes heeft, is het snel pijnlijk zat. Ik probeerde wel uit te pluizen waar het nou mee vergeleken moest worden, want ik had het idee dat hij iets probeerde te herscheppen wat hij al kende.

Dat zat heel anders, maar dat ontdekte ik pas vele dates later. Hij werd namelijk een vaste klant, die ik zo'n beetje elke maand wel zag. En het is nooit meer geworden dan een licht pak slaag en daarna koffie. Tien petsen op de onderbroek, en vooral proberen de sfeer een beetje luchtig te houden. Maar langzaamaan zijn we wel een beetje bevriend geraakt, en heb ik wat meer over wat hem beweegt gehoord.

Mannen die alleen simpele slaag willen zijn heel zeldzaam, meestal zit er een heel seksueel spel achter. Als het echt om een simpel pak slaag gaat, is dat meestal omdat ze dat ergens door gewend zijn geraakt. Als zijn moeder hem vaak over de knie legde, vooral als zo'n man kon merken dat ze er toch wel hitsig van werd, dan kan het iets zijn dat voor hem belangrijk wordt later in zijn leven. Maar daar zit vaak toch seks aanvast. En het gaat veel harder toe.

Die zijn ook zoekers, trouwens. Die moeten precies de goede toon van onderdrukte seksualiteit en frustratie bij je voelen. En zoals bij meer zeldzame behoeftes, als je één zo'n man een plekje geeft krijgen allemaal andere mannen met dezelfde behoefte het te horen, en krijg je een kringetje van die jongens. Ik was eerst bijna de mist ingegaan door te denken dat dit ook zo'n klant was.

Bij die mannen moet je doen alsof je de seksualiteit van de date niet ziet, en niet wil zien. Dan doe je gefrustreerd, en draai je het scenario af wat voor die man werkt. Daar zitten veel toverwoorden in, en je hebt er altijd ritueeltjes in die je niet mag overslaan. Het is heel anders dan bij seksueel misbruikte mannen, daar moet frustratie worden uitgeleefd. Bij mijn kringetje billenkoek-herlevers moet die frustratie juist blijven hangen.

Een ander verschil is ook weer dat de misbruik-klanten meestal met toch wat pijn terugkijken op hun misbruik, en die billenkoek-herlevers meestal helemaal juist niet zo denken over hun billenkoek als kind. Die zien er geen kwaad in dat ze als jongen een pak slaag kregen als hun moeder ontdekte dat ze gemasturbeerd hadden. Ze hebben alleen nu wel nog het gevoel dat ze iets onafgemaakts hebben als ze wel rukken, maar geen pak slaag krijgen.

Toen de klant van dit stukje langzaam loskwam, zag ik wel dat het maar beter was dat ik hem niet zo had ingedeeld bij die groep. Ookal had ik stiekem gedacht van wel, hij was niet via dat kringetje bij me gekomen. Hij was gewoon een man die iets nodig had en dacht dat hij de enige in de wereld was met precies die behoefte. Hij beklaagde zich veel dates later dat hij naar een hoer moest voor zijn pak slaag. Dat gaf er een seksuele kant aan die hij er niet bij voelde passen.

Liefst had hij gehad dat er mensen waren waar je een pak slaag kon halen zonderdat je bij een sekswerker terecht moest. Eigenlijk voelt hij zich heel ongemakkelijk over sekswerk, want ook hij kijkt TV. Maar het wordt toch als iets seksueels gezien, dus ergens anders haal je het niet zomaar. Het is niet dat hij op me neerkijkt, anders zou ik hem ook niet als klant willen. Hij vindt het alleen naar dat hij een aandrang heeft naar iets wat toch als seksueel wordt gezien.

Wat hij zei over wat hem precies beweegt ga ik niet vertellen. Ook niet over wat ik er intussen zelf over ontdekt heb. Wat ik nu heb verteld is wel persoonlijk, maar kan een bekende van hem niet zomaar aan hem koppelen. Maar als ik zou uitleggen wat er voor hem speelt, denk ik dat hij daar wel risico van zou hebben. Dus daar moeten jullie maar gewoon naar raden, ookal zal ik je niet vertellen of je gelijk hebt.

De meeste klanten komen voor seks, of tenminste iets wat voor hen seks is. Maar als sekswerker kom je soms tegen dat je een dienst levert die voor jou geen seks is, voor je klant geen seks is, maar die jij toch alleen levert omdat het voor de samenleving wèl seks is. En dan is een sekwerker niet nodig om seks te leveren, maar om iets niet-seksueels te doen wat mensen van buiten seks vinden. En dat vind ik een raar iets, ergens.

3 opmerkingen:

Willemijn zei

Wat een bijzonder verhaal. In dit soort situaties is er volgens mij bijna altijd iets gebeurd in de jeugd van die persoon.
Ik begrijp niet goed waarom hij het zo erg vond om ervoor naar een seksuele dienstverlener te gaan.. dit lijkt mij sowieso niet iets wat je aan je vrouw vertelt.

Anoniem zei

wat een wierdo zou ik echt niet onder gaan liggen

Anoniem zei

Wat een intrigerend verhaal.
Geen idee waar de bijzondere verlangens van jouw klant vandaan komen, maar wel goed dat hij bij jou terecht kon. Zelf heb ik altijd gedacht dat mensen naar prostituees gaan omdat ze de onweerstaanbare drang hebben om te neuken of omdat ze nieuwsgierig zijn hoe de seks met een ander is. Maar blijkbaar is niet alles zo simpel als het lijkt, want door jouw stukjes heb ik inmiddels wel geleerd dat de beweegredenen van mannen om jou te bezoeken veel gevarieerder zijn.
Mooi stukje dus en stof tot nadenken.