maandag 19 mei 2014

Antwoord op: Ruime openingstijden zit vast fout

Het wordt genoemd als een duidelijk teken aan de wand dat een meid niet vrijwillig werkt, als in haar advertentie staat dat ze zeven dagen per week en vierentwintig uur per dag te boeken is. Het is zelfs een officiëel signaal van mensenhandel. Het wordt gebruikt in rechtzaken om mensen in de gevangenis te krijgen, en door de politie om overvallen goed te praten.

De reden is dat ze denken dat ruime openingstijden betekenen dat het meisje de hele tijd beschikbaar is, en geen oog dicht kan doen. Ze denken er dwang bij omdat niemand zo veel werk kan doen, en al haar tijd hier vrijwillig voor beschikbaar zal hebben. Het is het plaatje van de seksslavin die de ene na de andere man afwerkt, non-stop en tot ze er totaal bij neervalt.

Er klopt natuurlijk niets van.

Ten eerste is het niet altijd waar dat zo'n meisje op alle uren en alle dagen beschikbaar is. Soms wil zo'n advertentiesite niet meewerken, of is de meid gewoon te lui om het goed in te stellen, en komt de klant erachter dat ze alleen in het weekend werkt als hij belt. En klanten die hebben gekozen, schikken zich vaak wel. Dus het is een makkelijk truukje om niet met de zoekfunctie al uitgeschakeld te worden.

Maar meestal is het wel expres. Vooral bij meiden zonder veel klandizie is het vaak verstandig om ruime openingstijden te hebben. Als je vier klantjes in de week hebt, dan is het makkelijk plannen om alle tijd voor je leven te hebben, en toch klanten op buitenissige tijden te ontvangen. Als je meer gaat werken is dat niet meer haalbaar. Ook niet als je gedwongen wordt. Dus eigenlijk werkt het andersom.

Vierentwintig uur boekbaar zijn is lang niet hetzelfde als vierentwintig uur werken. Er wordt maar gedacht dat je als hoer binnen een ommezientje je agenda vol hebt, maar dat is helemaal niet de praktijk. In geen enkele vorm van prostitutie krijg je zoveel echte klanten dat je dat lukt zonder jarenlang je klantenkring op te bouwen. En die komen alleen terug voor kwaliteit, niet voor een afgemat meisje.

Als ik voor escort adverteer, ben ik ook op elk uur van elke dag te boeken. Escort doe ik maar afentoe, en ik heb er weinig klanten voor, maar ik vind het wel leuk. Tijdens mijn gewone tijden kan je makkelijk een uurtje ofzo doen, maar als je tijdens mijn bedtijd wil afspreken, dan stel ik wel als eis dat de date lang genoeg moet zijn om het voor mij de moeite waard te maken. En soms kets ik het helemaal af, als het te druk wordt.

Het is een kort stukje vandaag jongens, ik heb wat slaap in te halen.

27 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi,

Ik schrijf voor NWSnet en ik wil graag een item maken over het feit dat mensen escorts en hoeren allemaal over één boeg gooien. Ik vroeg me af of je misschien met mij zou willen bellen en ik je hier over zou mogen interviewen, aangezien je een blog bijhoudt en er veel vanaf weet.

Admin zei

Datzelfde viel mij ook al op. Dat je inderdaad 24 uur beschikbaar bent, betekent niet dat je 24 uur per dag werkt.
Het is een beetje hetzelfde als de mensen die roepen dat dagelijks dames 14 tot 16 uur per dag, 7 dagen per week op de Wallen verkracht worden. Dat je zoveel uren aanwezig bent op je werk, betekent niet dat je automatisch ook altijd werkt hebt!

Het is natuurlijk een beetje de kunst van het overdrijven, om het allemaal erger te laten lijken dan het daadwerkelijk is.
Ik zou er overigens groot voorstander van zijn als het woord mensenhandel alleen nog gebruikt wordt als het echt over slavernij gaat, dus iemand verkopen aan iemand anders, met wat voor doeleind dan ook.
En dat we de woorden dwangarbeid in plaats van gedwongen prostitutie gebruiken voor diegene die in de legale prostitutie gedwongen werken, en seksueel misbruik op het moment dat iemand gedwongen wordt seks voor geld te hebben op het moment dat dit illegaal gebeurt.
Op die manier voorkom je verwarring bij zowel de media als het grote publiek, die het nu allemaal op één grote hoop gooit onder de noemer mensenhandel.

@Annemiek Hummelink
Ik wil niet voor Zondares spreken, maar volgens mij staat er duidelijk aan de rechter kant van dit blog dat Zondares geen verzoeken aan neemt van journalisten e.d., maar dat als zij interesse hebben contact moeten opnemen via haar email adres.

En wat bedoel je met 'escorts en hoeren over één boeg gooien'?

Henri Bik zei

Hetgeen Zondares hier schrijft spreekt eigenlijk vanzelf, maar het is goed om het nog eens duidelijk te maken. Met name als de politie en justitie de foute conclusie trekken.

Anoniem zei

Ik ben het volledig met Zondares eens!

Anoniem zei

Weer een ontzettend goede blogpost. Je zet weer je tegenstanders schaakmat. Je kan goed overtuigen, omdat je informatief en vriendelijk blijft, zelfs als je boos bent. Ik wou dat ik dat kon.

Ik ben een man, maar geen klant, want dat kan ik mijn vrouw niet aandoen. Ik wil wel graag mijn steentje bijdragen. Dat doe ik bijvoorbeeld, door op een a4 36 maal te printen:
Wat in dit boek staat klopt niet. Wil je de echte achtergrond weten? Ga dan naar http://www.zondares.blogspot.nl
Dat knip ik uit zodat het kleine kaartjes worden, en in de bibliotheek, of bij boekhandels, stop ik die kaartjes stiekem halverwege in boeken van Maria Genova, Patricia Perquin, Maria Mosterd, of die andere mensen die slechte boeken over prostitutie schrijven. Ik hoop dat ik toch zo nog wat kan helpen.

Anoniem zei

Beste 'niet-hoerende en niet-met-hoeren-neukende-vrouwelijke journaliste',

Er is geen verschil tussen escorts en hoeren. Heel veel 'hoeren' (segment: neuken zonder miauwen) werken ook als 'escort' en heel veel 'escorts' (segment: neuken met miauwen) werken ook als 'hoer'. De segmenten overlappen elkaar in belangrijke mate, de scheidslijnen zijn vaag. Als ze er zijn, zijn ze bepaald door de politiek en tracht de illegaliteit ze te omzeilen.

Ik denk dat het belangrijk is niet de personen (hoeren in de ruimste zin) te onderscheiden, maar de activiteiten te onderscheiden, zoals neuken, miauwen, top-miauwen, miauwen in andere talen, miauwen met verschillende culturen, dirty-miauwen, eloquent-miauwen, thuismiauwen, hotelmiauwen, in een helicoptermiauwen, restaurantmiauwen etc.

Heel veel personen (hoeren in de ruimste zin) hebben naast neuken, meerdere miauw-activiteiten in hun pakket en werken dan ook in meerdere segmenten.

Er zijn heel ook (parttime) hoeren die hebben een 'normale' baan of studie, naast betaald neuken en/of betaald miauwen in de ruimste zin.

Ik snap dat het voor een journalist én zeker voor een vrouwelijke journalist veel lastiger is om dan een écht goed én ook nog interessant artikel te maken voor de (geile) lezers(m/v). Personen beschrijven en vooroordelen bevestigen is zoveel simpeler (schrijven wat de lezer graag wil lezen) dan om vooroordelen te bevechten. Bevechten schreeuwt om sterke argumenten. Sterke argumenten in een gestigmatiseerde omgeving zijn vanwege privacy lastig te verkrijgen. En heb je ze dan kan, mag of wil je ze vaak niet publiceren.

Het probleem met vrouwelijke journalisten die niet 'zelf hoeren' en 'niet neuken met hoeren' dat ze volgens mij nooit en te nimmer realistische informatie zullen verkrijgen zolang hoeren gestigmatiseerd worden. En zeker niet in het tijdsbestek dat voor de meeste artikelen staat. En dan heb je ook nog die hoofdredacteur .......

Maar een artikel schrijven over een auto zonder met de auto te rijden? En dan ook nog een 'goedkope' met een 'dure' auto vergelijken? Ga rijden!

Ik heb gegoogled op NWS-net. Ben ik heel dom als mij dat niets zegt?

Mijn respect voor de activiteit 'raamhoeren' is hoog.

Admin zei

@Anoniem 19 mei 2014 15:28
Hahahaha, doe je dat echt?
Wat een briljant idee! Een guerilla manier van campagnavoeren.

Anoniem zei

@Anoniem 19 mei 2014 15:28

Wat een idee!!

Je enthousiasme is opmerkelijk.

Word jouw vrouw niet ongerust omdat je zo vaak naar boekhandels en bibliotheken gaat? (:

Richard zei

Niet in slaap vallen in de natuurzon he!
Volgens mij sta ik bij het uitzendbureau ook beschikbaar 24/7. Niet dat ik dat ook echt ben, maar vooruit. Nee zeggen kan altijd.

Vorige week was er een actie van politie onder thuiswerksters. 1 van de genoemde signalen was 24/7 beschikbaarheid. Het eerste dat ik daarbij dacht was: ja tuurlijk, totdat je een afspraak maakt...
Slecht Nederlands kunnen, ook al een signaal. Want buitenlandse meiden zijn allemaal gedwongen en kunnen niet zonder de Nederlandse reddertjes...
Pijpen zonder condoom is de volgende. Terwijl de niet-hoer-populatie dit toch ook heel vaak doet. ook al onzin dus.
En tot slot: onder de 21 dan ben je eigenlijk al bij voorbaat slachtoffer. Want ja, op je 19e ben je natuurlijk nog volstrekt onwetend en een soort tabula rasa...

Belangrijker is wat uiteindelijk gevonden werd, dat is een goede indicatie van hoe het zit met mensenhandel zou je denken.
Uit duizenden advertenties werd een voorselectie gemaakt a la Louis van Gaal. Dwz alleen de meestbelovende voor misstanden werden uitgefilterd. Dat leverde ruim 500 kandidaten op. Maar omdat er maar 220(!) agenten beschikbaar waren (24/7 politie?) volgde nog eens een selectie. Er bleven nu ongeveer 100 dames over.
Zou er een groot probleem zijn, dan verwacht je dat in bijna alle van die 100 mensenhandel of grote misstanden werd gevonden. Nee hoor, er waren maar liefst 2 aanhoudingen. En 3 gevallen van illegaliteit in de zin van illegaal in het land. En signalen bij nog wat meiden....
Wel 50 bestuurlijke rapportages, dwz prostitutie zonder vergunning terwijl de APV dat wel vereist.

Dat zijn dus 220 man om 2 arrestaties. En belangrijker:
2 mogelijke gevallen van mensenhandel op een voorgeselecteerd aantal van 500! In het ergste geval 5 op 500. Dat is dus niet groter dan 1%! Ondanks de veel te brede definities. Op basis van dit praktijkonderzoek kun je dus stellen dat het qua aantal een verwaarloosbaar probleem is, behalve dan voor de echte slachtoffers. Zeker geen reden voor allerlei beperkende maatregelen en aparte wetgeving voor sekswerkers. Als dit nu eens onderkend wordt door media en politici, kunnen we de politie zowaar dankbaar zijn voor het door hen geleverde bewijs dat Zondares en collega's gelijk hebben.

Richard

Richard zei

Overigens hebben de razzia's bij de raamprostitutie ook al aangetoond dat het probleem daar niet groter is dan 1%. En nu blijkt dus dat er geen verschuiving is naar thuisprostitutie zoals gezegd werd. En met alle controles bij escort en privehuizen zal ook daar nauwelijks iets te vinden zijn. Conclusie: er is gewoonweg nauwelijks iets te vinden!

Richard

Wessel zei

@Z. Lekker kort stukkie inderdaad. Een makkie deze keer? Slaap lekker dan he!

Ik had ook onlangs geschreven dat ik me zorgen maakte over de '24-7 beschikbaarheid'. Niet omdat ik dat associeer met dwang, maar wel met minder goede arbeidsomstandigheden. Maar toen ik het bericht over de razzia van vorige week ( http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3655812/2014/05/16/Politie-controleert-op-prostitutie-vanuit-huis-via-advertenties.dhtml ) las dacht ik ook wel weer dat het misschien niet zo verstandig is dat soort zorgen (zoals ook over zc) te uiten, omdat dit soort dingen gebruikt worden om razzia's te rechtvaardigen die (of dit soort zorgen nou terecht zijn of niet) het leven van geen enkele hoer verbeteren. In tegendeel uiteraard!

Blij te horen dat de '24-7 beschikbaarheid' niet perse een slechte zaak hoeft te zijn. Al kom ik het zo vaak tegen dat het zeker niet allemaal beginners kunnen zijn (die nog een extra tandje bij moeten zetten om een klantenkring op te bouwen). Ik dacht zelf ook nog aan een andere verklaring: Wie in het buitenland gaat werken om in relatief korte tijd (hopelijk) flink wat geld te verdienen heeft wellicht ook geen behoefte aan veel vrije tijd, want hoe harder je werkt, des te sneller heb je het geld binnen en kan je weer naar huis naar vrienden en familie etc. (Oftewel naar datgene waar de mensen die hier permanent wonen vrije tijd voor willen hebben.) En inderdaad, als 24-7 betekent: 'ik heb altijd mijn telefoon bij me en zal meestal wel opnemen' is dat ook weer niet zo dramatisch. Wat die zoekfuncties betreft die had ik nog niet gebruikt. (Ik ben er niet handig mee of mijn browser werkt niet perfect, maar ik ben al blij als ik op stad kan zoeken.) Maar dat (zoekfunctie 'nu beschikbaar') is idd. ook een verklaring.


@Mark: Wat het woord 'mensenhandel' betreft geef ik je gelijk. Daarvoor moeten de mensenhandelwetten (=EU-richtlijn) worden afgeschaft wat die definiëren dat heel anders. Maar ook hier blijft het uitkijken want het verkopen van een contract wat vrijwillig afgesloten is is géén slavernij. (Zoals ook bv. voetbalcontracten.) Wat echte (gelukkig zeer zeldzame) gedwongen prostitutie betreft klopt het niet wat je schrijft. Het onderscheid of dat in legale of illegale prostitutie plaatsvindt is m.i. totaal niet van belang. In beide gevallen is verkrachting volgens mij het juiste woord. Al moeten we ook weer opletten want de klant die niet weet van de situatie is natuurlijk zeker geen verkrachter. (Degene die dwingt is de verkrachter, ook al doet ie het neuken niet zelf.)

---------

Off-topic (?) ook een interessant bericht:
SweetMizzy heeft een interessant stukje geschreven:
Politiek, mensenhandel en de Staatskas.
http://levennaeenloverboy.weebly.com/politiek--mensenhandel-2014.html

"Ik ben er dan ook mee gestopt. Het voorlichting geven. Want ik (en ook andere slachtoffers hoor ik erover) krijgen steeds meer het gevoel dat ons verhaal wordt gebruikt om een heksenjacht te houden op vrijwillige hoeren en ook de gedwongen die zich niet durven te melden, om de staatskas te spekken en totaal niet om mensenhandel echt te doen verdwijnen. Verder zie je nu de tendens ontstaan dat er meerdere vrijwillige prostituees in hun blogs mensenhandel onderuit halen omdat dat woord dus gebruikt word voor de hoerenklopjacht die er gaande is."

Het is nog te vroeg om de vlag uit te hangen (ook op het artikel is nog heel wat aan te merken), maar wellicht begint er toch een beetje inzicht door te dringen.

Admin zei

@Wessel
Ik het inderdaad ook op de site van Mizzy. Schijnbaar ziet ze nu pas in hoe ze zelf heeft meegeholpen aan de hetze die al tijden lang gaande is, en had ze zelf pas laat door dat haar verhaal daarvoor gebruikt wordt.

Toch kan ze het schijnbaar niet nalaten om mensen nog een trap na te geven met dit stukje:

'Verder zie je nu de tendens ontstaan dat er meerdere vrijwillige prostituees in hun blogs mensenhandel onderuit halen omdat dat woord dus gebruikt word voor de hoerenklopjacht die er gaande is.
Deze prostituees worden geholpen door "groteren" uit de sexindustrie om maar de prostitutie in een positief daglicht te houden.'

Het lijkt er een beetje op alsof ze met tegenzin moet toegeven dat ze toch wellicht niet zo gelijk had als ze altijd claimde. De 'bloggende prostituees' moeten het ontgelden met de opmerking dat ze het vooral voor zichzelf doen, om hun eigen zaakjes te redden, in plaats van de gehele branche (dus zowel prostiuees als slachtoffers) te helpen.
De opmerking over 'hulp van groteren' uit de prostitutie industrie lijkt vooral gericht tegen mijn vriendin die inmiddels contacten heeft met diverse voorvechters van prostitutie zoals Mariska Majoor.

Een beetje jammer dus, maar het lijkt inderdaad op een kentering in haar overtuiging.
Ik hoop voor Mizzy dat ze zich aan weet te sluiten bij de groep die al langer vecht voor de prostituees, een groep die ze zelf lang heeft weggezet als leugenaars en fakers. De vraag is natuurlijk of deze groep zelf nog wel zit te wachten op iemand die zich zo heeft gedragen tegenover hen.

Anoniem zei

@Mark, (Off-topic)

Wat is het verschil in gebruik tussen blijkbaar en schijnbaar?

Antwoord
Blijkbaar wordt gebruikt om aan te geven dat een bepaalde stand van zaken volgens de taalgebruiker in overeenstemming is met de werkelijkheid; schijnbaar geeft aan dat iets alleen in schijn het geval is.

Wessel zei

@21-5 08:08: En of het in dit geval om "blijkbaar" of "schijnbaar" gaat is precies de vraag!


@19-5 15:28: Super aktie! Bedankt daarvoor en voor je bericht.


20-5 00:10: Miauwen??? Wat is dat? - Ik ben het niet met je eens over die journaliste. Ze hoeft geen hoer of klant te zijn (geweest) om een goed artikel te schrijven. Wel vreemd dat ze Z. via de comments probeert te bereiken. Maar vragen staat vrij nietwaar. Ik kreeg wel zoekresultaten op 'NWS-net' oa. http://journalistiekzwolle.nl/nwsnet/ kennelijk studenten nog.


@Annemiek: Lees je goed in hier dan heb je stof genoeg voor een artikel en weet je gelijk waarom we erg weinig respect op kunnen brengen voor het overgrote merendeel van je collega's.


@Richard: Mooie analyse van de 'resultaten' van de razzia. En over journalisten gesproken, het is toch ziek dat de VK dit allemaal schrijft zonder enige kritische kanttekeningen. Zeg 'illegaal' (hetzij zonder vergunning of verblijfsvergunning) en de meute slikt het blijkbaar. Lui die kritiekloos persberichten van de politie overschrijven zouden eigenlijk geen journalisten mogen heten.

[ironie]Maar ja, dat komt omdat die arme journalisten allemaal GEDWONGEN worden!
http://zondares.blogspot.nl/2013/04/journalistenrechten.html
[/ironie]


@Mark: Je hebt gelijk over Mizzy. Ik wilde die belachelijke verdachtmaking niet citeren. Ze had inderdaad een serie twits doen uitgaan waaruit idd. te concluderen was dat ze het op FA en Mariska gemunt heeft.

[ironie] Laatstgenmoemde is wel een 'hele grote' in de seksindustrie haha. Ze verdient vast miljoenen met haar rondleiding![/ironie]

FA is nog altijd lekker productief zeg! Doe haar de groeten. Heeft vD/GL nog contact met haar opgenomen? Zal wel niet. Geen nieuwe inzichten op haar blog of de website v GL in ieder geval.

-------

Check ook dit interview met brave borst Snel:
http://www.ouderenjournaal.nl/n-holland/2014/05/17/rapporteur-mensenhandel-slaat-wild-om-zich-heen/

Anoniem zei

Over miauwen.

Er gaapt een schijnbare kloof tussen raamhoeren en escorts. Ik zie die kloof blijkbaar niet of wil hem niet zien.

Met 'neuken' bedoel ik in dié comment hier': seksuele activiteiten in de ruimste zin, het tegen elkaar wrijven van vochtige delen (of van delen die vochtig kunnen worden).

Met 'miauwen': bedoel ik al het andere er om heen.

Escorts worden zwaar over gewaardeerd.
Raamhoeren worden zwaar onder gewaardeerd.
(Er is sprake van een overlap tussen deze 2 groepen)

Escorts zijn ook te duur, voor wat ze bieden.
Veel escorts worden al dan niet via bedrijven en via andere omwegen afgetrokken van de belasting.
Het escorttarief is daardoor vaak een brutotarief/zakelijk tarief.
Het raamhoertarief is vaak een nettotarief/particulier tarief.

Dit verklaart waarschijnlijk deels het (te) grote tariefverschil. Daar komt bij 'duurdere hotelkamers' 'transportkosten' en andere bijkomende kosten (drankjes en andere fratsen, picolo-formaat van de (veel te dure (nep-)wijn etc) van de escort die in rekening gebracht worden bij de klant'.

Een raamhoer heeft veel van dezelfde kwaliteiten als de escort. Soms moet je een raamhoer wel een beetje 'trainen'. Net als de raamhoeren mij 'trainen'. Het is een (interessante) wisselwerking, die tot mooie zeer betaalbare ontmoetingen kan leiden.

De escort 'wauwelt' mee met de klant, de dynamiek is (veelal) minder interessant én veel duurder.

Ik heb bewust het woord 'miauwen' in deze context met een overduidelijk negatieve connotatie gebruikt om te benadrukken dat ik de blijkbare kloof tusssen raamhoeren en escorts zie, als een schijnbare kloof.
Helaas wordt deze blijkbaar schijnbare kloof óók in stand gehouden door de hoeren zelf doordat ze elkaar geregeld 'afplassen' in plaats van 'bijstaan'.

(Pre)tend to be friends & meet to compete.

Ik geloof niet in de niet-hoerende of niet-hoeren-neukende journalist. Je komt niet tot de kern als je niet neukt. Een culinair-journalist eet. Een auto-journalist rijd auto's. Een hoteljournalist gaat overnachten. Een reisjournalist reist. Een oorlogsjournalist kan zomaar beschoten worden. Én een prostituee-journaliste neukt niet, huh?? Dat is toch gek?




Anoniem zei

Off-topic

De film Black & White & Sex, een heel lastige en zelfs saaie(!) film, is in het kader van het interviewen van prostituees heel interessant. (Deze film is eerder genoemd in dit blog in een comment).

Ook de film 'Elles' (die is veel smeuïger om te kijken en ook wel geinig) gaat om een interviewer van een escort.

In beide films zie je dat de hoer een sterke impact heeft op de interviewer, die zich ongemakkelijk gaat voelen en anders in het leven gaat staan .......

Interessante films voor journalistenen .... ?

Richard zei

@ Wessel: niet alleen de VK neemt zomaar over. Iedere krant neemt verhaaltjes klakkeloos over zoals een jaar of 2/3 geleden het programma RamBam aantoonde. En in dit geval staan de cijfertjes netjes vlak bij elkaar zodat je makkelijk kan zien dat er nauwelijks iets te vinden valt. Overigens wel nog 1 criterium vergeten: sex voor 15 euro aangeboden. Staat alleen niet bij wat je dan krijgt. en 15 euro per keer levert ook erg weinig rendement.

Het recente stuk van Marijke's praktijken neemt gelijk de reddertjesindustrie over heel de wereld onder de loep. Verplichte kost voor iedereen! En free a girl werkt eraan mee. En GJS is ook weer bezig. Ze zouden dit moeten lezen en zich diep schamen en excuses aanbieden. Maar tot dusver geen reacties natuurlijk.

@ miauwer: prijzen van raamhoeren en escorts zijn voor verschillende tijdseenheden. Escort voor 150 per uur is goed mogelijk. Daar doen meiden op de Wallen het niet voor; 100 euro per half uur. Dat je zelf niet wil praten en alleen seks hebben kan goed. Maar ook escorts kunnen dat hoor. Alleen komen die in de regel niet voor minder dan een uur. En extra kosten voor drankjes? Dat is alleen in openbare gelegenheden of in een club. Je betaalt alleen wat je hebt afgesproken en vantevoren hoor! Tot zover ben je vooral zelf een miauwer.

Richard

Wessel zei

Op twitter geprezen artikels:

http://marijkespraktijken.nl/2014/05/22/mensenhandel-bestaat/

https://utrechtkrijgtspijt.wordpress.com/2014/05/21/europese-verkiezingen/


@Richard: Ik zie je net nu ik wil posten. VK was enige artikel wat ik gelezen had maar je zal gelijk hebben dat het via anp ofzo overal hetzelfde verhaal is.
Je bent ook enthousiast over Marijkes artikel. Al even doorgekeken en het lijkt idd. heel wat! Ga zo lezen. En ja die Seegers zag ik inderdaad op twitter. KH en Rossa antwoord geven doet ie natuurlijk niet.

-----

Hey anoniem, je schrijft nu wel een hele hoop. Schijnblijkelijk...

Die uitleg van miauwen e.d. neem ik maar ter kennisneming aan evenals je observaties over escorts e.d. Even geen zin om er een mening over te hebben. Haha. Maar over dat 'trainen' mag je van mij wel uitwijden. Misschien is het iets voor rooie oortjes. Je stelt het wat provocerend maar het is natuurlijk een feit dat een ontmoeting voor beide partijen de moeite waard moet zijn en dat er enige inspanning over en weer voor nodig kan zijn om die situatie te bereiken.

Het BTW verhaal vind ook een interessant punt. Ik kan me voorstellen dat als een bedrijf zakenpartners trakteert op hoeren dat deze via een exploitant (hetzij club of escort) geboekt/bezocht worden, die dan een BTW-aftrekbare factuur maakt. Lastig voor zelfstandigen die alles contant doen en hun gegevens niet willen meegeven aan de klant. Ik hoorde wel dat het steeds minder zou voorkomen dat bedrijven op hoeren trakteren (al waren er wel berichten dat alle escorts naar Den Haag moesten voor de NSS). Als je meer weet hoor ik het graag.

Je laatste alinea (van 21-5 14:14) is keisterk, maar ik ben toch niet overtuigd. De oorlogsjournalist is niet in de oorlog om te schieten en een groot deel van zijn/haar werk zal in een kantoor zijn om de belangen te onderzoeken die de aanleiding van de oorlog vormen. Je kan natuurlijk elke militair gewoon een helmet-cam geven en dan krijg je waarschijnlijk wel indrukwekkende beelden, maar je snapt nog niks van het waarom. Ik vind het hebben van persoonlijke belangen bij wat je als (wetenschapper of) journalist onderzoekt geen beletsel maar ook geen vereiste, als iemand maar de waarheidsvinding altijd voorop stelt.

---------

Over onderzoekers gesproken: de teller staat al op 30! (gisteren, nu lijken de polls er echter uit te liggen) We liggen onder de loep zogezegd! Ik zou wel eens willen weten wat voor onderzoeken ze doen.

Anoniem zei

@wessel en @Richard

Het trainen van klanten door hoeren in bepaald gedrag (in de ruimste zin) is eerder aangekaart door een hoer. Ik herken dat wel. Ik word soms getraind en ik train. Je lokt via truukjes gedrag uit dat je graag wil zien en je wordt verleid tot het vertonen van bepaald gedrag. Zie je het juist vertoonde gedrag (dat kan ook toevallig gedrag zijn) dan beloon je dat in woorden of anderszins. Het is een spel waar je vrij in bent om in mee te gaan óf niet. En inderdaad, dat vraagt enige (vrijwillige) inspanning van beide zijden.

Het bruto- netto verhaal ben ik niet zo in huis en is gebaseerd op wat ik in de media daar over lees, wat gezond verstand en enige praktijkervaringen waar ik niet op in wil gaan, van wege privacy-perikelen.

@Wessel: Je leest wat onzorgvuldig er staat 'een oorlogsjournalist kan zomaar beschoten worden'. Ik snap ook wel dat geregeld 'hoeren' of 'test-neuken' wat lastig is voor een (gepartnerde) journalist(e). Het is hierom dat ik meer vertrouwen heb in de info van naar buiten tredende (ex)hoeren, klanten, partners van hoeren etc. Zij hebben ook belangen, maar mijn indruk is dat hun verhalen meer stroken met de door mij opgemerkte werkelijkheid. Zij zijn ook veel meer into de business. Maar net als Mark zegt 'er word zoveel gelogen' dat 'waarheidsvinding' een (tijdvretende) kunst op zich is in deze (nog gestigmatiseerde) branche.

Ik zou ook graag meer info van de onderzoekers zien (met vermelding door wie ze betaald worden en waar ze hun inkomen/subsidies vandaan halen).

Ik vond het artikel van SweetMizzy over politiek, mensenhandel(wat een rotwoord) en staatskas ook interessant! Ook Fleurtje van Schaik lees ik heel graag, dat is echt Supergoed!

Anoniem zei

Vervolg:

24/7 beschikbaarheid is een onderzoek waard. Bijvoorbeeld steeksproefgewijs testen of ze echt 24/7 beschikbaar zijn en of de werkdruk mensonterend of niet vrijwillig zou zijn (lastig!). Ik vermoed dat het wel meevalt. Sommige mensen zijn getraind in een dergelijk leven (slaapmanagement! (zelfs minderjarige) solo wereldzeilers op zee doen dat ook langdurig om bijvoorbeeld stormen te trotseren).). En inderdaad, tegenwoordig met moderne technieken en een paar klanten per dag zou je ondanks 24/7 een normaal leven (kunnen) leiden. Onderzoeken lijkt mij?

Ik vermoed dat sex voor de waanzinnige prijs van 15 euro niet of nauwelijks voorkomt en zeer zeer uitzonderlijk is. En sowieso de (minimum) prijs zal de branche toch zelf moeten gaan bepalen. (Op het moment dat de prijs overal naar 0 daalt bestaan er geen 'hoeren' meer alleen nog 'sletten'. Dan is de emancipatie volledig bereikt én heeft iedereen z'n zin. Hopelijk is dan wel de armoede en de non-educatie de wereld uit, want er valt dan een inkomstenbron voor een doelgroep weg.)

In een hoer/klant relatie is het redelijk normaal om te pijpen zonder condoom en dan over te gaan op neuken met condoom. In een huwelijkse situatie is dat redelijk ongebruikelijk vermoed ik. Vandaar dat het medische circuit de risico's van pijpen zonder condoom goed moet beschrijven in vergelijking met neuken zonder condoom etc. Iedereen kan dan z'n eigen risico-acceptatie/ondernemersrisico bekijken. En het is dan aan de politiek etc. om met truukjes in te grijpen waar noodzakelijk. Zonder het stigma kan iedereen meer open zijn en kan de discussie ook normaler gevoerd worden.

De prijzen voor een escortachtigeactiviteit en raamhoerkamerescortachtige situationele-activiteit zijn afhankelijk van ieders onderhandelingstechnieken. En ook wat je van een escortachtige situatie verwacht. Ik wil daar verder niet op ingaan. Ik vind alleen dat de raamhoer zwaar ondergewaardeerd wordt ten opzichte van de escort. Daar wil ik het bij laten. (De wallen is relatief duur en de raammeiden daar zijn veeleisender dan elders in Nl. Waar toerisme is, zijn de prijzen relatief hoog voor het gebodene, dat is in de hele wereld zo. Vergelijk de koffieprijs op het san marcoplein in Venetië en in een klein straatje daar achter.)

Inderdaad ik ben soms ook een miauwer dat klopt!
Niets menselijks of hoerachtigs zo je wilt, is mij vreemd. Persoonlijk aanvallen mag, inhoudelijk aanvallen vind ik fijner.

Eind.

Richard zei

Als je bedoelt dat raamhoeren vaker gezien worden als een soort goedkope sletjes voor alleen neuken en escorts als wat "verhevener" met verschillende talen kunnen spreken en opgedirkt naar een etentje ofzo vergezellen, terwijl seks ook bij hen gewoon hetzelfde is, dan heb je een punt. Zoals in de 1e reactie van de wannabe journaliste die lijkt te denken dat een escort geen hoer is. Op mij kwam het vooral over alsof je escorts neer wilde halen omdat ze zouden neerkijken op hun raamcollega's ofzo.

Escorts kunnen naar je toe komen, raamhoeren zitten slechts op enkele plekken. En inderdaad de Wallen zijn een stuk duurder dan bv de Doubletstraat. Maar ook escorts hebben verschillende prijzen. Highclass is voornamelijk duur door de aankleding, behalve voor degenen die daadwerkelijk in situaties komen waarbij bepaalde extra kwaliteiten nodig zijn.

Wat je verwacht van een hoer bepaald in grote mate welke soort prostitutie je kiest. Voor ieder wat wils.

De kritiek was inhoudelijk bedoeld maar de verwoording was matig, niet mn beste bijdrage.

24/7 beschikbaar is niet gelijk aan 24/7 werken. En hoeveel keer zal iemand vragen voor tussen 2 en 6 's nachts? Althans als het niet per direct is? Je kunt bovendien altijd zeggen dat je dan al en boeking hebt en een beter tijdstip onderhandelen. Een klant weet toch niet of dat echt zo is. En verder gewoon eromheen slapen.

Richard

Anoniem zei

@Richard, Ik bedoelde beiden én ik ben het voor het overige volledig met je eens. (Ach ..... Ik heb ook weleens een comment waarvan ik achteraf van denk .... hm.)

Sweetmizzy zei

Laat ik voorop stellen dat ik volledig achter mijn eigen verhaal sta en zeer zeker niet toe ga geven mee te hebben geholpen aan een hetze over mensenhandel. Ja ik heb een blog geschreven en zo zie ik het al jaren. (getuige ook andere stukken van mij over de politiek en hun "aanpak" mensenhandel) Dat politiek in plaats van echt wat aan mensenhandel te doen een hoerenklopjacht houdt is niet iets wat ik kan veranderen of waar ik aan mee heb gewerkt. Daar mijn verhaal niet staat voor de prostitutie maar voor de mensenhandelslachtoffers.. Als prostituees hun "branche" willen redden zouden ze er meer aan hebben om zich te laten zien in media en te pleiten voor goede rechten als prostituees, en dus ook voor eventuele mensenhandelslachtoffers..

Ik ben al jaren van mening dat er wat moet gebeuren aan mensenhandel, maar roep ook al jaren dat het niet werkt om alle prostitutie dan maar te verbieden, dit omdat het juist ook de probleemgevallen naar de achtergrond drukt. En je daardoor nog minder vat krijgt op het fenomeen mensenhandel...

Wat ik wel zielig vind en laag bij de grond. Is het feit dat mensen van de pro-prostitutie kant in plaats van hun zaak en belangen op juiste manier te behartigen, de slachtoffers onderuithalen zonder enig overtuigend bewijs, alleen om de doodeenvoudige reden dat de politiek dat woord mensenhandel dus aangrijpt om er een hetze van te maken...


Fijn te zien dat ik met een nieuw IP-adres wel gewoon kan reageren op de site van zondares. Bevestigd mijn vermoeden dat er op mijn oude ip-adres wel degelijk een ip-ban zat..


Gegroet Sweet_Mizzy

Sweetmizzy zei

oh ps.. mijn blog wees niet richting Mariska Majoor

Sweetmizzy zei

dit stuk schreef ik overigens al 3 jaar geleden :
http://levennaeenloverboy.weebly.com/politiek--gedwongen-prostitutie-ll.html

Waaruit toch overduidelijk blijkt dat ik met mijn verhaal geen moment de gedachtengang en het gedachtengoed van de politiek en de nieuwe wetten ondersteun.......

Toch vreemd dat mijn laatste blog over politiek mensenhandel en de staatskas ineens neergezet wordt door sommigen als zijnde mijn eerste blog waar ik het opneem voor de proprostitutie kant...

Ik sluit me overigens niet aan bij de pro- of de anti-prositutie groep zoals mark het benoemd. Om de doodeenvoudige reden dat beide groepen niet het belangen van mensenhandel behartigd... De politiek spekt liever de staatskas en de meeste hoeren liever hun portemonee dan serieus na te denken over het probleem mensenhandel. Wat wel degelijk bestaat. En wat mij betreft nog altijd door iedereen te makkelijk aan de kant wordt geschoven...

On topic...
Er is een verschil tussen jezelf Vrijwillig 24/7 beschikbaar te stellen of gedwongen 24/7 beschikbaar te moeten zijn....

Uitbuiting en mensenhandel heeft niets te maken met de keus voor prostitutie.

Mensenhandel en uitbuiting heeft vooral te maken met bepaalde mannen die vinden dat ze het recht hebben vrouwen te onderdrukken en hun geld af te nemen met grof geweld, en wordt momenteel door mensen die wat mij betreft geen inzage hebben in wat gedwongen prostitutie inhoudt gebruikt om meiden die dit dus is overkomen weg te zetten als "probleemmeisjes" en als zieligheidsindustrie, want waar prostitutie bestaat bestaat (ongeacht de aantallan) ook gedwongen prostitutie.

En je kunt nu eenmaal niet vechten voor een branche en daarbij de probleemgebieden binnen die branche wegwuiven als onzin.

Pas als beide "groepen" dus anti en pro-prostitutie met elkaar om tafel gaan voor daadwerkelijk een goede, veilige, en zelfstandige prostitutiebranche, sluit ik me aan. Maar dan nog steeds als individu.. En niet als meeloper.

Anoniem zei

Je raakt de kern 'SweetMizzy'.
Er is een mensenhandelprobleem. Door alle prostitutie te verbieden of te stigmatiseren, druk je juist de slachtoffers dieper het donkere en schimmige steegje in. Door samen, de pro's en de contra's van de seksbranche om de tafel te gaan zitten kan je de mensenhandel maximaal minimaliseren.

----

Én zorgen dat het in de prostitutie verdiende geld, maximaal ter vrije beschikking van de hoeren blijft.

Belasting betaling voor hoeren? Uiteraard! Hoge BTW? Waarom? (Leg uit!) Zorg wel dat ze gebruik kunnen maken van ál hun maatschappelijke rechten als belasting betaalt wordt.

Heel veel vrouwen zijn economisch afhankelijk van hun man. Waarom kan een man niet economisch afhankelijk zijn van een vrouw? We moeten de financiële grenzen vaststellen. Bij welke geldstroom van een hoer naar haar vriend gaat 'liefde' over in 'mensenhandel'? Bij welke geldstroom van een hoer naar haar familie gaat 'liefde en betrokkenheid' over in mensenhandel. Hoe gaan we dat vaststellen, hoe gaan we dat controleren? Wat is mensenhandel precies? Welke gradaties zijn er? Beschrijven, beschrijven beschrijven en toetsen, toetsen, toetsen aan de voorbeelden van wat wij als maatschappij normaal vinden én wat niet.

Wanneer gaat een hoer gewoon lekker op vakantie met haar vriend. En wanneer is het mensenhandel?

Er moet een aangifte zijn. Er moet dus een sfeer gecreëerd worden waarbij een bange gedwongen hoer zich voldoende veilig voelt nu maar ook later (als ze bijvoorbeeld een schadeclaim heeft ontvangen) om aangifte te doen. Dat kan alleen maar als iedereen samenwerkt en de kaders vaststelt. En dat we het dan niet overal over eens kunnen worden. Dat zij zo. Maar wel met altijd 'die bange gedwongen hoer' in gedachten, de gedeelten waar we het niet over eens zijn afbakenen.

Electronisch betalen bij hoeren is een stap!
WEG MET DAT KASGELD in de seksbranche!

Dat maakt financieel rechercheren gemakkelijker!
(Hier word niet iedereen blij van, maar de gedwongen hoer wel!)

Anoniem zei

'Een verzoener is iemand die de krokodil voedt in de hoop als laatste te worden opgegeten'

@Mark. Het feit dat iemand jouw verdraaide woorden zou(!) gebruiken om zíjn strijd te voeden, is geen reden om je mond te houden!

Overigens vind ik in het mensenhandelrapport ook veel hele zinnige dingen staan, bv. op blz 159 van 430!

Ik vermoed dat de partijen dichter bij elkaar staan dan ze waarschijnlijk vermoeden in hun strijd tegen mensenhandel. Of je nu voor of tegen prostitutie bent.