zondag 23 augustus 2020

Woelig

Mijn stukje van vorige week was een leuk idee, maar als ik het teruglees ben ik er niet tevreden over. Als ik er langer over gedaan had, en als ik het meer had laten rondgaan bij mijn hulpploeg, dan was het een beter stukje geweest. Nu zijn er dingen in die niet gezegd zijn die wel gezegd hadden moeten worden, en heb ik ook niet echt het punt gemaakt wat ik wilde maken. Dat is een gemiste kans, en daar heb ik een hekel aan.

Aan de reakties kan ik wel zien dat het niet heel veel indruk heeft gemaakt, al heb ik geen negatieve opmerkingen gehad over dat het niet erg diep was. Ik probeer mijn blogje wel wat diepgang te geven, en zoveel mogelijk toch mensen iets nieuws te geven, iets te laten leren misschien zelfs. Maar nou ik terugkijk naar het vorige stukje zie ik toch vooral dat ik eigenlijk alleenmaar dingen heb herhaald.

Nou ja, niet elk stukje kan iets zijn om trots op te zijn natuurlijk. En we hadden net een heerlijke hittegolf gehad waarbij ik niet aan werken of schrijven dacht, en gewoon de hele week zo weinig mogelijk deed en veelteveel in de zon heb liggen bakken op verschillende stranden. Er zijn minder naaktstranden tegenwoordig, maar gelukkig zijn ze er nog wel, en met dit weer wou ik echt niet naar het textielstrand.

Het was niet het weer om veel te werken. Alles waarvan je warm wordt is eigenlijk niet te doen tijdens zo'n hittegolf. Dus dan zit ik vooral op mijn telefoon te prutsen. En dat betekent al snel dat je vooral het nieuws zit te lezen. En daar krijg ik het dan weer warm van, want je krijgt een boel boosmakende onzin over je heen als je gaat lezen in de pers.

Dan heb ik het natuurlijk niet over de corona-berichtgeving waar bijna àlles over gaat de laatste tijd, maar over het nieuws over sekswerk en alles wat ermee temaken heeft. Al dat gehuichel en gelieg zorgt dat ik het bloed naar mijn kop voel stijgen, en dan krijg ik het pas ècht warm. En natuurlijk krijg ik dan meteen weer de behoefte om er een stukje over te schrijven.

Maar dat doe ik alweer heel lang niet meer. Ik maak een uitzondering voor grote dingen als de WRS, maar over het nieuws schrijf ik niet meer. Er is genoeg om over te schrijven, minstens netzoveel als toen bijna elk tweede stukje over het nieuws ging, maar er komen geen stukjes meer over. In elk geval komen die niet verder dan een aantal nijdige aantekeningen in mijn bloknoot. En een kromme punt aan mijn fineliner.

Eigenlijk weet ik helemaal niet of ik wel weer aan de nieuwsstukjes wil beginnen. Ze kosten heel veel tijd, want je moet uitzoeken wat er nou precies aan de hand is. Ik ben geen krant, als ik er een keertje naast blijk te zitten ben ik meteen mijn geloofwaardigheid kwijt. Kranten worden toch wel geloofd, hoeveel onzin ze ook verkopen. Een blog moet altijd raak zitten, dus dat is veel werk.

Daarnaast, die nieuwsstukjes zijn niet welkom. De reakties van mijn lezers zijn vaak wel steunend voor mij, maar haast niemand vindt ze leuk. Ze worden slecht gelezen, en er gebeurt weinig mee behalve dat mensen ze deprimerend vinden. En alles wat je dieper uitzoekt dan de krant wordt toch wat aarzelend bekeken, en mensen nemen het niet erg serieus. Dus waar zou ik het dan voor doen.

Toen je nog polls kon doen op Blogger heb ik weleens gevraagd naar wat mijn lezers nou wouden met mijn nieuwsstukjes, en dat was toen ook heel duidelijk. Minder dan tien procent wou dat ik nog eens nieuwsstukjes schreef, en zelfs die wouden het minder vaak dan ik deed. Dus toen heb ik het maar gelaten ook. Vooral omdat ik kon verwijzen naar de Twitter van KSP, die het nieuws op de voet volgde, en haarscherp uit kon leggen waarom het onzin was. In honderdveertig tekens nog wel.

Maar KSP is van Twitter verbannen, en kan niet meer schrijven. Andere meiden op Twitter, zoals Yvette Luhrs of Ancilla Tilia, Hella Dee, Carmen Kleinegris, Moira Mona, Laura Kasbergen en nog wel meer, hebben ook het nieuws wel besproken. Maar niemand zo consequent of zo betrouwbaar als KSP. Die was van een uniek kaliber op Twitter, en ookal helpt ze me nu met mijn blog, ik mis haar Twitter wel om het nieuws bij te houden.

Er is nu een gat in de nieuwscommentaren, en de nieuwsstroom is nog steeds niet gestopt, nog steeds niet minder dom, en nog steeds niet minder schadelijk. Ik voel me daar wel verantwoordelijk voor om wat van te zeggen, en misschien een nieuwsbulletin op de donderdag te doen. Maar daar heb ik geen tijd voor, en dat zou ik dan moeten uitbesteden. En dat doe ik weer liever niet.

Maar wat eigenlijk altijd me stilzet als ik me tòch weer ga laten verleiden om wat over het nieuws te schrijven: het is nooit nieuw. Het is niet dat ìk niets nieuws te zeggen heb, maar dat de pers en de verbiedertjes gewoon geen fantasie hebben om iets nieuws te bedenken. Het is tèlkens hetzelfde soort onzin, en ookal is het al duizend keer gebleken dat die leugens klappen, tòch laat de pers dat elke keer discreet links liggen.

Ik kan wel blijven drammen, ik kan wel blijven herhalen, maar iedereen die mijn blog leest kan zelf ookal zien dat er niets van klopt. Wat er echt gebeurt. Wat er echt aan de hand is. En wat eigenlijk het verhaal is achter zo'n artikel. En dus ook met welke reden dat artikel zo verdraaid wordt geschreven.

En toch zou ik KSP graag terug op Twitter hebben.


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben anders blij dat je niet meer over het nieuws schrijft.

Anoniem zei

Van mij hoeft dat nieuws ook niet meer. Ik vind je andere stukjes veel leuker.

Anoniem zei

Hee zondares

Dit is wel weer een stukje dat ik helemaal heb uitgelezen ik vond je stukjes over sex veel leuker te lezen en dat leest ook veel sneller weg.

Groetjes Jesper

TK zei

In de media wordt een narratief gevolgd. Het gaat allang niet meer om onbevooroordeeld verslag doen van wat er in de wereld gebeurt ...

Anoniem zei

ik ben die uitzondering die graag je nieuwsstukjes leest ook al probeer ik het seksnieuws zoveel mogelijk te volgen. Ik vind het leuk om zaken te herkennen. Of te zien ‘hey die had ik gemist’ in het nieuws.

Vandaag las ik bijvoorbeeld weer heel veel gehakketak op andere prostituees en op andere organisaties over het zandpad dat notabene in 2013 gesloten is ... deze hakketakkende zandpad prostituee is nu verpleegster las ik .... en heeft blijkbaar nog immens veel onvrede over het politieke proces hierover.

Misschien is het toch goed om eens iets te schrijven over het zandpad.

Ik ben zelf een groot voorstander van raamprostitutie, omdat je zo heerlijk kan kiezen. En mijn indruk is ook dat veel dames het erg gezellig vinden om voor het werk even een bakje met elkaar te doen of een sigaretje samen te roken.

Ik denk als ik een hoer zou zijn, dat ik wel een raamhoer zou zijn.

Maar het draagvlak voor raamprostitutie lijkt toch wat lager nu óf probeert de politiek dat kost wat het kost door te drukken? ..... terwijl op kinky de dames ook gewoon in de vitrine staan. Dus dat gezeur over ‘de ramen is een vleeskeuring’ ontgaat me volledig. Altijd die ramen onder vuur en zo ontzettend ten onrechte.

Die boten waren knus en de dames hadden daar veel lol .... af en toe reed er ook wel eens een grasmaaier van de gemeente het water in als die teveel afgeleid was van z’n werk tijdens het maaien van de schuine kanten. Of een een tikje aangeschoten hoerenloper had wat moeite met de loopbrug naar de boot [plons].

Het is jammer. Een era lijkt voorbij te zijn.

In Brussel wordt ook getippeld, waarom kan dat hier in Nederland nu niet bij mooi weer. In Colombia wordt ook getippeld bij het leven ... [300 girls in a park in colombia/utube] uitgaanspubliek en tippelmeisjes lopen door elkaar heen. Vandaag tippelen, morgen uit, overmorgen weer tippelen of ze gaan uit komen iemand tegen en gaan toch maar even voor een tippeldate. Jammer dat alles kapot gereguleerd wordt.

Anoniem zei

Ik vond je stukje over liegen erg leuk, maar door de hitte was ik een beetje lui. En na de hitte moest ik me huis schoonmaken. Maar ik heb er absoluut van genoten en zo recht voor z’n raap .... vooral die zin van ‘zodra het zaad tegen de baarmoedermond spat ..... ‘, zo waar! En mooi geformuleerd.

Op u-tube staat ook een blog van alexander grace over dating .... ook leuk. Dan vragen ze aan dames ...... ‘ben je romantisch’ dan antwoorden de dames bijna altijd ‘ja ik ben superromantisch’ en dan de vervolgvraag ‘wat is het meest romantische dat je ooit voor een man hebt gedaan?’

Haha. ..... dan hoor je antwoorden als meegeweest naar een romantisch weekend dat hij volledig betaald heeft. Schitterend!

Mannen gebruiken Romantiek om Seks te regelen. Vrouwen gebruiken [het verlangen naar] seks van de man om [betaalde] Romantiek te regelen en zich even een prinsesje te voelen.

Ja dat kan niet goed gaan natuurlijk, haha.

Anoniem zei

nb even voor de duidelijkheid ik heb geen hekel aan mannen of aan vrouwen [of aan transen etc]. Echter de discrepantie tussen mannen en vrouwen is fiks en dat geeft allerlei complicaties die leuk zijn [vier de verschillen] maar ook ingewikkeld [elke sekse wordt min of meer gedwongen tot manipulatie van de andere sekse] en dat is ‘complicated’.

Anoniem zei

Ik vind je artikel over "zeuren" juist het waardevolste wat je dit jaar hebt geschreven. Het liet heel veel op zijn plek vallen voor mij. En je artikel over "de cloud" vond ik ook heel verhelderend.

Anoniem zei


проститутка прости путки,

wanneer wordt het WRS persoonlijke vergunningen proces voor de dames en heren prostituees opgestart?

wanneer worden de debatten over sex gevoerd? Het parlement lijkt nogal de neiging te hebben seksdebatten op 5 december [2019] te voeren. Haha waar een leuk kinderfeest met WittePieten en ZwarteSinterklazen al niet goed voor kan zijn.

Tip voor het parlement: misschien komt er met de filmpremière van de film CUTIES weer een ideale datum naderbij voor een prostitutie-seksdebat? Of om wat andere sekszaken [de 3 vergunningsloketten voor prostituees?] geruisloos en stiekum te initiëren? (-;

Anoniem zei

Ik denk dat wij meer hebben aan meer inzicht zoals je in je persoonlijke stukken schrijft, dan als je weer begint met schrijven over het nieuws. We kennen het nou wel.

Anoniem zei

Ik vond dat stukje over besneden piemels wel leuk. Toen ik dat gelezen had heb ik direct aan mijn ouders gevraagd om me te laten besnijden. Ik zou graag de mening weten van Zondares over online sex werk en zo. Ik heb het ontdekt na dat ik een donatie gedaan had naar mijn favoriete vrouwelijke video game streamer on twitch. bedankte me hartelijk en daar kreeg ik onmiddelijk een stijve van. Nu geef ik vaak donaties aan camhoertjes en zo. Ik vind de dankbaarheid die ze daar voor tonen echt geil. Ik wou dat gewone vrouwen in de maatschappij ook gewoon eens lekker dankbaarheid konden laten zien. Dat is mischien niet mogelijk in deze tijden van de sterke onhafankelijke vrouw en toxische ideetjes daar rond die vrouwen zo vaak hebben.