donderdag 23 juni 2011

Goed nieuws en slecht nieuws

Er is goed nieuws en slecht nieuws in het nieuws. Het goede nieuws is dat de politie een meisje van veertien heeft bevrijd uit de handen van zeven mannen. Gelukkig hebben ze daar nog tijd voor over.

Er is ook slecht nieuws. De EU heeft de beurs getrokken voor een grote anti-prostitutie-campagne. Er is zelfs een filmpje bij:

Prostitution neerlandais from Black Moon prod on Vimeo.

Ik ben een beetje geschokt door al dat onbegrip. Waarom doen ze altijd alsof het zo erg is?

20 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vind het een smaakloos filmke, maar misschien helpt het wel om mannen wat meer inlevingsvermogen bij te brengen...

ben benieuwd naar de meningen van anderen

Anoniem zei

Tja, wat moet ik hiervan zeggen .... hij heeft in ieder geval hele schone tanden ! :)

Anoniem zei

Nu kunnen wij mannen het wel schudden, dankzij dit verrekte filmpje is het weldra gedaan met prostitutie en dan nog wel in héél Europa ! Dit is de genadeslag. Donald

Richard86 zei

Nou nou zulke grote rampscenario's zijn nu ook weer niet nodig. Het is maar een filmpje. Ik denk niet dat het echt veel teweeg brengt in de vorm van afschaffingen en dergelijke. Maar ondanks dat die vrouwenbewegingen soms goede dingen doen, slaan ze ook soms te ver door. Eigenlijk moeten we een mannenbeweging maken die ook af en toe doorslaat :P

Enhance Beauty zei

Op de Trouw website staat ook een column over dit filmpje, met een aantal zeer voorspelbare reacties en wat realistische tegengeluiden.
Zijn de reacties een redelijke afspiegeling van de sentimenten die er spelen?
http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/opinie/article/detail/2456361/2011/06/23/De-jongeman-beft-de-vrouwen-met-grote-ijver.dhtml

Anoniem zei

Zon, heb je ondertussen al eens een second opinion gevraagd bij een andere boekhouder ? Zeker doen, ik heb het ook gedaan en ik ben overgestapt naar die 'second' en heb er zeker geen spijt van.
Donald

Eleonore zei

Ik voel me van dit soort filmpjes zo afgezeken! We worden afgebeeld als zielig, en alsof het raar is als we het gewoon leuk werk vinden. De beweging om ons te blijven stigmatiseren krijgt telkens meer geld, en wij moeten het doen met Zondares.

Zondares, je werk is belangrijk!

Johan zei

Te zielig en lachwekkend voor woorden. Bewijst nogmaals dat ze in Brussel in een wereld leven die ver van de realiteit afstaat.

Denken ze nou echt dat ze prostitutie uit kunnen bannen? Het oudste beroep op aarde zal er gewoon altijd zijn. En de vooroordelen waar prostitutie, en dus hoeren, mee omringd is waarschijnlijk ook. Jammer maar helaas de realiteit waar we in leven dankzij slechte voorlichting en ronduit bedrieglijk misleidende signalen uit de media. Dit filmpje is daar weer een mooi voorbeeld van.

Zou mooi zijn als er een vakbond voor prostituees was. Dan kon Brussel door de hoeren van Europa voor het Europees Gerechtshof gedaagd worden voor het demoniseren van zowel het vak prostituee en hun klanten. Zou kunnen beargumenteren dat dit soort laster campagnes klanten en dus geld kost.

Denk er maar over na: een hoer is in Nederland nu een zelfstandige onderneming, betaald belasting over de omzet en zoals iedere zelfstandige onderneming dient deze beschermt te worden volgens dezelfde wetten als iedere andere onderneming. Helaas zien we dat dat niet gebeurd.

Jammer.

Anoniem zei

wat willen prostituees eigenlijk van de overheid? met rust gelaten worden of toch medische bijstand of andere ondersteuning?

Anoniem zei

Ja, precies! Als je gebruik wil maken van je zorgverzekering, moet je het er ook maar mee eens zijn dat ze je stigmatiseren van je eigen belastinggeld.

Sukkel.

Anoniem zei

wie zegt dat? In België werken de meeste in het zwart en dragen ze niets af aan de sociale zekerheid, allemaal zwart geld dat geïnvesteerd wordt in Bulgaarse hotels, niet echt een bijdrage aan de samenleving dus

Richard86 zei

Maar dan moet je toch juist de illegaliteit aanpakken en niet het gehele beroep? Er zijn vast wel andere beroepen waar veel zwart gewerkt wordt, maar daar zien we niet van die fimpjes over.

Anoniem zei

Hoe het in Belgistan gaat is anders. Dit is een blog over een Nederlandse prostituee. In Belgie is het zelfs gewoon verboden, kun je nagaan. En dat is alsnog geen reden voor deze doelloze stigmatisering.

Anoniem zei

wat wordt er bedoeld, dat als je in het wit werkt en belasting betaalt dat je je beroep moet opgeven, een daardoor gestigmatiseerd wordt?

als het dat is begrijp ik het niet goed want iedereen moet toch zijn beroep opgeven?

een registratie impliceert toch niet dat iedereen uit je omgeving het weet

Rivka zei

Lieve mensen, luister eens goed.
Even het doel buiten beschouwing gelaten, vind ik het een mooi filmpje. Ik ben niet tegen prostitutie, maar ook niet zo fel vóór dat ik geprikkeld raak bij elke mogelijke aanval.
Een man beft vrouwen voor geld in het filmpje. Ik vind het idee echt geweldig, prachtig. En het is ook nog eens een vergelijking die opgaat, want als 'gebeft worden' is wat die vrouwen willen, en hij wil het doen voor geld, is dat dan smakeloos? Als het smakeloos is dan is prostitutie smakeloos. De mannen hier mogen best even onder ogen zien dat er hier een vergelijking is die gewoon opgaat.

Zondares zei

Rivka, het gaat om het misselijk worden, niet de orale seks. Zonder de tekst zou het niet verkeerd zijn geweest. Ze stigmatiseren door die tekst.

Anoniem zei

volgens mij gaat die vergelijking niet helemaal op, want prostituees pijpen met condoom, waardoor de smaakzintuigen van de man in dit filmpje nog meer 'geprikkeld' worden

zondares heeft zelf eens geschreven dat orale activiteiten intiemer zijn dan vaginale

maar ja het verschil is dat een vrouw niet opgewonden hoeft te zijn om geslachtsgmeenschap mogelijk te maken

in dit filmpje wordt het dus iets erger voorgesteld

Rivka zei

@zon
sorry, ik heb het met het geluid uit gekeken, vandaar, niet goed opgelet. Ik snap het nu.

slimelover zei

bij mij persoonlijk bereikt dit filmpje precies het tegenovergestelde effect als de opdrachtgever in gedachte had: ik word namelijk jaloers op die vent in dat filmpje. niet vanwege het feit dat hij geld krijgt, maar vanwege het feit dat ik er zelfs geld voor zou betalen om zoveel mogelijk verschillende vrouwen te mogen beffen. het is namelijk mijn ultieme sexuele fantasie !!

Unknown zei

Er moeten films komen waar de prostituee een benijdenswaardige heldin is.
Co.