zondag 12 september 2010

Heel onprofessioneel

Iedereen die mijn blogje leest, weet dat ik het heel belangrijk vind om professioneel te zijn. Dat is iets waar ik trots op ben. Ik doe mijn werk goed en verantwoordelijk, en ik kan mezelf over alles in de spiegel aankijken. Als ik mijn avondgebed doe, heb ik niets waarover ik me schuldig voel. Daaraan kan ik in mijn leven altijd zien, of ik goed bezig ben.

Ik zorg altijd dat ik netjes met de dingen bezig ben, en ik ontvang mijn klanten in een nette ruimte. Dat vind ik belangrijk. Dat smoezelige heb ik achter me gelaten, en ik moet het niet meer hebben. Het is een fijn gevoel, om je hoofd hoog te kunnen houden. Ik ben niet een beetje aan het klussen, ik ben een professionelle.

Niet zo heel lang geleden had ik een klant, waarmee ik net aan het uitkleden was. Hij wou natuurlijk pijpen, en daarvoor greep ik in mijn laatje naar condooms. Ik bewaar mijn condooms in een la in de dozen van 144 of 72, omdat het voor zo'n man minder leuk is om te zien dat je ze groot inkoopt. Ze weten best dat je meer klanten hebt, maar ze willen het niet hoeven zien.

Ik greep een condoom, en het was best even grijpen. Ik dacht nog, straks even een nieuwe doos pakken. Na het pijpen was hij geil, en wou hij neuken. Een kort stukje neuken, zolang hij maar niet klaarkomt, dacht ik nog. Ik haalde dus het vorige condoom weg, want ik doe dan altijd een nieuwe. Ik grijp een condoom, en ik vind er geen.

Toen keek ik maar even echt, en ik zag dat de doos grote condooms leeg was. Dat was wel even schrikken, want ik had al zó vaak gedacht: ik moet even een nieuwe doos bestellen. Ik zat dus echt zonder. Natuurlijk had ik nog wel normale condooms, maar dat voelde hij wel, want ik doe zo'n grote niet voor niks om.

Hij was er niet zo blij mee dat ik andere condooms had, en hij is zo'n klant die je dat laat merken ook. Hij was de hele beurt aan het zeiken. Ik kon er ook niks van zeggen, want het was mijn fout. Ik was wel blij toen ik klaar was, want ik hou er niet van om mijn mond te moeten houden met die dingen. Dan pot ik het maar op.

Meteen daarna heb ik natuurlijk nieuwe dozen besteld, en gelukkig was er die volgende dagen niemand die ik grote condooms wou aantrekken. En toch zat het dwars. Ik vind het niet professioneel als ik opeens condóóms tekortkom. Dat is toch wel het minste wat je verwacht. Ik werd even geconfronteerd met dat ik wel lui was geworden.

Het is leuk om trots te zijn op hoe professioneel je bent, maar het is makkelijk om te denken, dat het wel goed is zo. Het blijft werken, en dat moet je gewoon blijven doen. Als je verslapt, blijft er niets van over. Ik heb ook meteen maar mijn EHBO-setje verwisseld, want die was ook al te oud. Ik ben door mijn hele flatje heengegaan om alles te bekijken wat er aandacht moest. Dat was gelukkig niet alteveel, maar het was wel even nodig om mezelf wakker te schudden.

8 opmerkingen:

Peter zei

Dit is iets wat ik van mijzelf herken. Een typisch trekje van een perfectionist: jezelf een fout erg zwaar aanrekenen.

Wat ikzelf overigens doe met voorraden: één verpakking in gebruik en een of meer in reserve. Zodra de reserve op is is het tijd om nieuwe te kopen, die schrijf ik meteen op een lijst. De lijst controleer ik dan nog op het moment dat er inkopen gedaan worden.

Alleen mensen die niets doen maken geen fouten. En als je een fout maakt ben je nog niet meteen onprofessioneel.

biberg zei

Ook ik ben een lijstjesmens.
Heb heel vaak lijstjes, met dingen die ik bijv. binnen een paar dagen moet doen.
Dat werkt voor mezelf heel fijn!

Anoniem zei

Net als Peter werk ik ook met dubbel-pak-systeem. Als de ene op is, dan ga je automatisch een nieuwe kopen. En die ander heb je nog achter de hand.

Al te grote verpakkingen vind ik ook lastig. Je raakt er aan gewend dat ze nooit leeg gaan (voor je gevoel). Dat er altijd nog wat in zit... Totdat ... !

Zie het maar als een leermoment

Anoniem zei

dit heb ik altijd met koffiefiltjes

Cedars zei

Ik ben eens op bezoek geweest bij een dame die me heel lang buiten liet wachten. "Aan het opruimen" zei ze. Nou zou dat best gekunt hebben, want ik was vroeg. Aangezien de meeste dames het 's avonds en 's nachts moeten verdienen kan ik me voorstellen dat je normaal om de tijd die ik kwam nog bezig bent de boel (en jezelf) aan kant te krijgen. Op een gegeven moment kwam de aap uit de mouw. Ze kon nergens meer condooms vinden. Dat vond ik echt superstom. Je hebt als prostituee maar één ding nodig om je werk te doen, en die had ze niet meer. Alsof een timmerman zonder hamer naar de bouw komt.

Maar goed, ik ben de beroerdste niet (en inmiddels beregeil), dus rij ik naar de drogist voor een pak Durex. Een groot pak, want misschien kwamen er nog wel meer klanten. Wel van haar budget uiteraard.

Helaas bleek deze misstap een voorbode van een beroerd bezoekje. Tweedehands matrasje op de grond van de woonkamer, geen praatje, geen goede sex. Een drama. Het slechtste bezoekje wat ik ooit bracht aan een dvp.

We maken allemaal fouten, maar als een dame me nogaals zou vertellen dat de condooms op waren, dan maakte ik rechtsomkeert. Die condooms waren op dat moment, en zelfs achteraf, nog niet eens zo erg, maar de rest wil ik zeker niet nog een keer meemaken.

Frank zei

Ik had 'm 50% korting gegeven..

Anoniem zei

Inderdaad, reken je het jezelf niet zo erg aan! Iederaan maakt fouten en het belanrijkste is hoe je er mee omgaat. Je hebt nieuwe condooms besteld en tegelijk maar even gekeken of er niets anders aandacht behoefde. Dat is toch hartstikke professioneel?

De volgende stap is een systeem bedenken waardoor je de fout niet nog eens maakt.

M.

Unknown zei

Ik deed het ooit (op haar voorstel) met vershoudfolie+elastiekje, lekker geneukt en niet lek geworden.
Co.