woensdag 11 februari 2009

Regen maakt rustig

Het is echt waar, als het buiten regent zijn de klanten rustiger. Zelfs klanten die soms een beetje opgefokt zijn hebben opeens tijd voor een praatje. Rustig de jas uitschudden, een babbeltje maken. Ik masseer me suf, op gewone dagen heb ik misschien een klantje die een korte massage wil, maar nu het een paar dagen zo nat is willen de klanten graag massages. Ik weet niet waarom het is.

Het is huiselijker als het buiten regent. Vooral als de regen tegen de ramen tikt kan het heel burgerlijk fijn zijn in mijn appartementje. Soms blijft de klant nog even hangen, als hij weer het natte weer inmoet. Dat is best gezellig, maar ik wil niet dat mijn klanten elkaar tegenkomen bij mij of op de galerij. Dat is niet goed voor de sfeer. De meeste klanten doen liever alsof ze de enige zijn die dag, en ze willen liever niet weten dat er een kwartier geleden iemand anders in me zat.

Zo kalm vind ik helemaal niet erg. Het is weer eens een ander sfeertje, en dat moet ook om het werk interessant te houden. Het blijft werken met mensen, en daarvoor moet je soms oppassen dat je niet elke klant als de andere gaat zien. Dan wordt het lopende band werk.

Het is voor mij dus helemaal niet erg, dat weer, behalve als ik naar mijn autootje moet lopen! Brrr, ik heb er nu al geen zin in.

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Zondares,
Ik googelde op "regen psychologie" zonder aanhalingstekens en volgens onderzoek worden 26,8% van de mensen vrolijk van regen en kou. Nou ik niet hoor. Ik neuk me wel het liefst een slag in de rondte als het regent omdat ik van neuken vrolijk word. Dan kan ik wel terecht bij een clubs, ramen, en tippelaars, maar een afspraak duurt te lang, dan regent het niet meer, jouw groep valt dus buiten de regengevoelige klanten.
Groetjes,
Co.