maandag 10 februari 2014

Antwoord op: éénentwintig jaar

Veel mensen zeggen dat het een goed idee is om hoeren voor jonge meiden verboden te maken. Het is een stokpaardje van de gemeentes, en ook de regering wil het doordrukken, je mag pas gaan hoeren boven de éénentwintig jaar. Dan ben je pas weerbaar en volwassen genoeg, dat ze vinden dat je voor jezelf die keus kan maken. En er zijn heel veel manieren waarop ik het daar niet mee eens ben.

Goed, ik heb het er al meerdere keren over gehad. In dit stukje uit 2010, dit stukje, dit stukje, het is al wel aangestipt. Als je die stukjes hebt gelezen vind je hier weinig nieuws ben ik bang. Ik zet de meeste dingen alleen graag even bijelkaar. Daar zijn de "antwoord" stukjes toch voor. Dan hoef ik nog maar naar éém stukje te verwijzen als het alwéér langskomt.

De gedachte van de mensen die de leeftijd willen verhogen is: als je de leeftijd maar verhoogt, beginnen de meiden later, als ze weerbaarder, ouder en wijzer zijn, en als ze al een opleiding achter zich hebben zodat ze alternatieven hebben. Zo zijn die meisjes beter af. En dat is een hele domme gedachte. Op een heleboel manieren, en die ga ik behandelen.

Het begint er allereerst mee dat dit een verbod is. Je maakt dat iets niet meer màg, en dat ga je handhaven door de overtreders te straffen. De meisjes dus. Je maakt niet dat de hoeren ouder en wijzer zijn, en meer alternatieven hebben, maar je gaat die meiden die niet bij jouw goedgekeurde kliek horen opjagen en afstraffen. Dan klinkt het toch al meteen veel minder hartverwarmend.

Zoals je wel vaker merkt, is de gedachte dat problemen gewoon verdwijnen als je het maar verboden maakt. En als dat niet werkt, moet de straf omhoog. Kijk maar uit, straks komt er een dikke boete op arm zijn.

Er zit een gedachte onder dat als je de meisjes die eerste paar jaren maar weghoudt van de prostitutie, dat ze dan wel een ander baantje hebben gevonden en er niet meer voor gaan kiezen. Sowieso gaan ze ervanuit dat die jonge meiden de prostitutie ingaan omdat ze lichtvaardig kiezen. Een hele rare gedachte.

Als je het verboden maakt om jong te beginnen, verdwijnen die meiden niet. En hun behoeftes verdwijnen ook niet, waardoor ze eerst voor de prostitutie hadden gekozen. Je maakt ook de bestaande meiden niet opeens ouder en wijzer! Inplaats daarvan sluit je een jonge groep meiden af van legaal en zonder problemen met de overheid werken. Dat is het énige wat er gebeurt.

Er wordt geen nieuw recht gemaakt. De meisjes worden niet ergens mee geholpen, er wordt alleen een deur in hun gezicht dichtgegooid. Ze hadden eerst vrije keus, maar met de leeftijdsverhoging hebben ze de keus om het wel te doen en straf te krijgen, of om niet te doen wat ze wel hadden willen kiezen. Dat is geen verbetering voor die meiden.

De meiden die het doen voor de lol, die mogen niet meer. Die waren niet de reden dat het verbod er kwam, maar daar ga je het meeste effect op hebben. De meiden die het doen omdat het een goeie keus voor ze is, die moeten kiezen om illegaal te gaan of het werk op te moeten geven. Dat was ook niet je doelgroep, maar die drijf je nu wel ondergronds. Maar de meisjes die echt niet anders kunnen? Die stoppen niet, wànt die kunnen immers niet anders! Die zie je alleen nooit meer terug.

Ik doe niet alsof het illegale circuit een soort criminele hel is ofzo. Eigenlijk is het beter werken in het illegale of het grijze circuit. Daar komt nogwel een stukje over binnenkort. Maar als het gaat om meiden die eigenlijk hulp nodighebben, dan wil je die niet buiten het witte circuit douwen.

Dat is als je alleen maar kijkt naar het praktische, dat het niet werkt en dat het bijwerkingen heeft. Maar er is ooknog het aspect dat het onéérlijk is. Prostitutie wordt namelijk, zonder goeie reden, weereens anders behandeld dan andere beroepen. Ze zeggen wel dat we als een normale beroepsgroep worden behandeld, maar dat is dus weer eens gewoon niet waar.

We hebben leeftijdsgrenzen voor meerderjarigheid. Dan ben je wettelijk verantwoordelijk voor jezelf, en mag je danook je eigen beslissingen nemen. Dat geldt voor alles, maar er zijn een paar uitzonderingen voor als je met grote belangen van andere mensen te maken krijgt. Niet voor wanneer je een keuze voor jezelf maakt die door sommige mensen niet te slikken is. Behalve bij prostitutie natuurlijk.

Het gaat er niet om dat je in een werk terechtkomt, waar je later spijt van krijgt en niet een opleiding hebt voor wat anders. Dan zou je dat ook moeten hebben bij èlke soort van werk waar je werk of je opleiding voltijds is, zodat je geen tijd hebt voor wat anders. Maar studiekeuze laten we over aan tieners, die meestal niet eens goed weten wat ze kiezen en wat dat in gaat houden.

Het gaat er niet om dat je moet worden beschermd tegen een gevaarlijke omgeving. De prostitutie is van zichzelf niet gevaarlijk, en wordt alleen maar gevaarlijk gemáákt door hem abnormaal te behandelen, en bovendien zie je dat niet gebeuren bij jonge beroepsduikers, steigerwerkers, soldaten, vissers, offshore-oliewerkers of bomensnoeiers. Die moeten met achttien, bij pizzabezorgers zelfs nog jonger, maar volwassen genoeg zijn. Allemaal gevaarlijkere beroepen dan hoer.

Het gaat er niet om dat je nog niet klaar bent voor het werk op die leeftijd. Neuken mag je al vanaf je zestiende, geld verdienen al vanaf je twaalfde. Als je het samen wil doen, seks voor geld, dan moet je nu wachten tot je achttiende. En dat zou dan nog hoger moeten? Achttien is de limiet voor alles, daarboven ben je je eigen mens. Daaronder kan je nog vinden dat iemand te onvolwassen is.

Het gaat er niet om dat je jonge kwetsbare meisjes uit de fuik houdt. Hoeren zijn haaibaaien, dat hoort er een beetje bij, je moet de baas blijven. Meisjes die niet kordaat zijn, en niet weten wat ze willen, en niet hun mannetje staan, die redden het niet. Ik bedoel daarmee: die redden het niet de prostitutie ìn! Die kunnen al niet over het taboe en het denkbeeld heen, om te gaan doen wat de samenleving niet wil dat ze doen. De meiden die jong beginnen zijn de vuurspuwende meiden met een sterke eigen wil.

Het gaat er niet om dat je voor prostitutie meer "klaar" moet zijn. Als je voor jezelf kan werken, en je kan met seks omgaan, heb je alles al in huis. Dan ben je nog niet een góéie hoer, maar je loopt niet in zeven sloten tegelijk. Er zijn geen andere dingen, ontwikkelingen door je leeftijd, die je nodig hebt om goed door het hoerenleventje te lopen. Dus meerderjarig is genoeg, als het ook voor andere dingen genoeg kan zijn.

Het gaat er niet om dat je "een leven kiest" wat je niet terug kan draaien. We laten achttienjarigen trouwen, jonger ook nog wel zelfs, en we leggen geen haar breed in de weg dat ze kinderen gaan maken. Dat zijn nogeens verantwoordelijkheden. Een huwelijk kan je nog oplossen als je te snel bent geweest, maar kinderen zijn de grootste verantwoordelijkheid die je kan nemen. En toch vinden we dat je voor hoererij pas later mag kiezen dan voor kinderen.

Het gaat er niet om dat je voor prostitutie meer "bedenktijd" nodig hebt. Je springt niet even in de prostitutie als je een gekke bui hebt. Je bent door de maatschappij zo gehersenspoeld over dat het zo verschrikkelijk is, dat je je een heel eind tegen de stroom in moet werken voordat je het gaat overwegen. En dat is meestal, dat hoor ik overal, omdat de meiden hebben ontdekt dat de maatschappij niets van het werk snapt.

Het gaat erom dat je een hoer bent. Daarom en niets meer. Er is geen reden, het is weer gevoel zonder logica. Het is weer het denkbeeld. Het gaat weer om meisjes die moeten worden gered van de slavinnetjesfantasie. En voor de bevrediging van het denkbeeld gaan we nu de studentes de illegaliteit indrukken.

In Duitsland hebben ze de regel dat je niet met een "bemiddelaar" mag werken tussen achttien en éénentwintig. Zodat er wèl ruimte is voor de onafhankelijke meiden, maar ze niet meteen met een pooier aan de slag mogen. Dat is ookal fout, maar het is langniet zo fout als wat wij hier gaan doen. Je geeft die meiden tenminste de kans voor zichzelf te werken. En boven de éénentwintig moeten ze het zelf maar weten. Waarom kunnen we wel in Zweden over de grens kijken, maar niet in Duitsland?

Denk nou eens na. Dit zijn regels, dit zijn wètten. Dit is niet dat je zegt dat je liever had dat de meisjes wat later begonnen. Dit is boetes en strafblad geven aan mensen die andere beslissingen nemen dan jij wil. Dat meisje dat jij te jong vindt, dat ga je niet helpen met deze regel. Het énige wat jij gaat doen is haar straf geven. En als ze geen straf wil, dan moet ze zich gaan verstoppen voor de politie en de hulpverlening.

Ga zelf eens met zo'n meisje praten, in plaats van dat je alleen maar dingen over haar verzint. Die jonge meiden zijn vaak een beetje wild, soms zijn het driftkoppies, vrouwen die later beginnen zijn vaak minder vurig. De jonge meiden, en de meiden die jong begonnen zijn, die zijn juist vaak de sterkste, die doen het omdat ze weten wat ze willen. Dat zeg ik als laatbloeier. Wil je haar dan nu nog steeds straffen? Vraag haar dan hoeveel dat kost. Maar hou je wel aan haar regels.

32 opmerkingen:

  1. 'De jonge meiden, en de meiden die jong begonnen zijn, die zijn juist vaak de sterkste, die doen het omdat ze weten wat ze willen'

    Nee joh... Ik? Vurig?? ;)

    Een goed stukje, je legt precies het probleem bloot. Het is niet in het belang van jonge hoeren om de leeftijd op te voeren, het criminaliseert alleen.

    Het legale circuit is een en al dikke doffe ellende, als je een beetje ervaring hebt. Maar het is wel dé manier om nog een beetje zicht te houden op meisjes die het willen doen na hun 18e.

    Leeftijd ophogen wérkt niet. Ik mocht ook officieel pas werken met 18 en daarom ging ik zoeken hoe ik dan wél eerder kon beginnen (-begin maar vast met aftrekken donkey want o o wat is een minderjarige spánnend!! HijgHijg-). En DAAR ligt het gevaar.
    Meiden (straks onder de 21 als alles doorgaat) die de alternatieve route vinden. En die is echt zo moeilijk niet!
    Ik, indertijd, wist wat ik wilde doen, voor welke prijs, tegen welke risico's en met mezelf als hoofdverantwoordelijke.
    Dacht na en ging zelf eens onderzoeken, maakte een voorzichtige start en ben een paar keer op mijn smoel gegaan, maar leerde snel.
    Niet iedereen heeft dat goed op een rijtje, daarom is het belangrijk dat je vroeg de legale business in kunt stappen en je zo niet helemaal uit de picture raakt. Persoonlijk baalde ik toen ik erachter kwam dat aan mijn hele minderjarigheid geen fuck te verdienen viel op een professionele manier.
    Creepy klanten waren zat te krijgen hoor, maar dat soort kerels wilde ik niet, en die bleken de enige te zijn die wel wilden stoeien met een minderjarige. Ik heb me dus een tijd als oúder voor moeten doen dan ik ben, puur om de normale klantjes te kúnnen krijgen.

    Zondares, je bent iets vergeten/ziet iets over het hoofd/denkt er compleet anders over:
    Het komt andere hoeren ook wel héél goed uit om de leeftijd op te hogen.

    En daar zit mijn frustratie in deze branche. Hoeren/organisaties/politie/belangenverenigingen komen niet op voor jónge hoeren. Ze zitten allemaal met schijnheilige smoelwerken te vertellen hoe veel volwassener je bent op je 21e.
    Maar je door het hele dorp laten uitwonen met 16, is nog steeds gewoon legaal! Dat wordt seksueel normoverschrijdend gedrag genoemd. En daar willen ze nu mensen op gaan vervolgen als ze het voor hun werk willen doen?

    Heksenjacht. Dat is het. Eerst was het 18, straks 21, daarna 23 en ergens daarna gaan we het compleet verbieden.
    Stap voor stap worden we allemaal de illegaliteit ingewerkt. En waarom? Mijn seksuele moraal ligt anders, niet beter of slechter maar anders.
    Zijn er niet meer bevolkingsgroepen uitgesloten op 'anders zijn'? Joden, Zigeuners, Negers, Homo's, Lesbiënnes, Biseksuelen, Transgenders. Die worden allemaal geaccepteerd nu. Als we dat niet doen dan: 'ies rasjiesme of schtereotype'.
    Wanneer wordt het oudste beroep van de wereld dan eens geaccepteerd?

    Hoeren moeten opkomen voor hun belangen, ook voor de belangen van hun jongere collega's.
    Nu ben ik het die bedreigd wordt. Straks zijn jullie het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Serena:

    Je bent behoorlijk aktief op dit webblog de laatste tijd en het lijkt erop dat je van discusseren houdt. Je weet je mening goed te onderbouwen. Ik kan de inbreng en meningen van de dames uit het vak altijd wel waarderen want deze zien de zaken toch vaak vanuit een ander perspectief. Waarom zie ik je niet op hookers.nl?

    groet, Hoereloper1969

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Serena vurig? Goh zeg...

    Ik heb ook wel gelezen van hoeren die het wel een goed plan vinden. Die zijn natuurlijk zelf al 21.... Maar denken niet wat het werkelijk betekent.

    Het argument dat je dan meer ervaring hebt is ook onzin. Een 25-jarige is dan wel ouder dan een 18-jarige, maar heeft niet noodzakelijkerwijs meer dingen meegemaakt. Of zelfs maar relevante ervaring opgedaan. En ook ervaring zegt niet alles. Het betekent alleen maar dat je het weleens hebt meegemaakt. Hoe je daar mee omgaat is waar het om draait. En een 18-jarige kan dat misschien wel beter.

    Ik las gisteren toevallig iets wat ook kan slaan op deze leeftijdsverhoging. Op hun 18e mogen vrouwen autorijden, stemmen, trouwen, alcohol drinken. In het leger hun leven riskeren. Allerlei baantjes doen en studeren wat ze willen. Kinderen krijgen zelfs. Allemaal dingen die ze met hun eigen lichaam zelf mogen beslissen. En allemaal met gevolgen voor henzelf (behalve dan kinderen, daar heb je verantwoordelijkheid voor een ander) waar andere mensen niets mee te maken hebben. Hoe kun je dan ineens incompetent zijn om te beslissen met wie en onder welke voorwaarden je seks hebt? O nee, wacht. Zelfs dat mag. Alleen niet voor geld!? Wie me dat uit kan leggen mag zich hier melden.

    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Serena, ik heb nog een vraag aan jou die ik eerder gesteld heb (begin dit jaar) maar die je niet gelezen hebt waarschijnlijk.

    Hoe ben je tot het inzicht gekomen dat pijpen zonder condoom voor jou niet acceptabel is en had je toen al veel klanten gehad?

    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Z.: Prachtig artikel (en helemaal mee eens zoals bekend). Het duurde even voor het kwartje viel van de laatste drie zinnen. Dat was toch even een dompertje, voor hij viel, maar daarna met groot plezier de alinea herlezen.

    Maar hoe zat dat toch met Duitsland Zondares?

    Was dat niet de FEBO waar massaal zonder condoom gepijpt wordt?
    Serieus. Moeten we omdat ze het jonge hoeren in Duitsland MINDER belemmeren dan ze hier van plan zijn als voorbeeld stellen? Ik geloof best dat dat de hoererij in Duitsland beter geregeld is, maar deze regel lijkt me daar niet echt een voorbeeld van.

    @S.: "Hoeren moeten opkomen voor hun belangen, ook voor de belangen van hun jongere collega's. Nu ben ik het die bedreigd wordt. Straks zijn jullie het."

    Dat zijn LINKSE praatjes hoor Serena. Solidariteit enzo!

    Ik steun deze oproep van een jongehoer aan alle ouwehoeren. Grapje. Ik mag mij denk ik niet met jullie standpunten bemoeien. Haha. Daar ben ik eerder mee op mijn bek gegaan.

    @jongehoeren: Ik stel mij beschikbaar voor een proefproces. Zoek hoer(en) die bij ingaan nieuwe wet jonger dan 21 is(/zijn). Dan gaan we lekker neuken op de dag dat de wet is ingegaan. Ik betaal (maar niet voor advocaten, daarvoor vragen we donaties en maar hopen dat we een goeie vinden).

    De kern van onze verdediging is jouw/jullie recht op zelfbeschikking(vrije beroepskeuze) en ons gezamenlijke recht op vrijwillige seks.

    Ik zal deze oproep herhalen met mijn naam en mailadres als de wet er door komt en de ingangsdatum bekend is. Ik hoop het niet, maar het ziet er slecht uit. (Onze aktie daar hoop ik dan wel weer op!)

    Allemaal brainstormen op een slagzin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Serena, wat ben je toch een goed voorbeeld van wat ik schrijf!

    Je hebt gelijk als je het over andere hoeren hebt, die het wel makkelijk vinden om de jonge concurrentie uit te schakelen. Maar dat is maar een deel van een veel groter probleem. Dat is namelijk dat in de hoerenwereld de meeste mensen elkaar voor een stuiver een dolk in de rug steken. Vooral bij de Zandpadmeiden zie je dat de laatste tijd. Daar komt een eigen stukje over, maar dat is zo'n bitter geval dat ik er geen lol in heb, dus ik schuif het telkens verder vooruit.

    En als je op Hookers wil gaan, doe dat dan alsjeblieft via TOR! Want de politie houdt beter bij wat er op Hookers gebeurt dan Midhold zelf.

    Fanmail, er is meer in Duitsland dan alleen die massaclubs met de megadoorloop. De business daar is even divers als hier, misschien wel meer zelfs. Bovendien heb je het over de Febo alsof het iets fouts is. Ze zijn daar alleen eerlijker dan hier. Nog wel tenminste, want daar rukt de verpreutsing ook hard op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Serena geeft aan dat ze met vallen en opstaan wijzer is geworden. Dan vermoed ik dat enkele van die struikelingen haar - door haar toenmalige lage leeftijd -wel enkele tonnen aan euro's hebben gekost. En dat ze dát misschien nu wat rationaliseert en bagataliseert.

    Ik begrijp de argumentatie. Toch vind ik 18 echt de minimaal te hanteren leeftijd.

    We zetten ook geen 16 jarige in als straaljagerpiloot
    of als minister-president. Het opnoemen van allerlei beroepen die je als 16-jarige kan doen als argumentatie vind ik echt onzin.

    Hoer zijn is gewoon financiële, mentale en mogelijk ook lichamelijke topsport.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En topsport mag je al vanaf je 14e. Dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je ooit de lakens aan de wilgen gaat hangen moet je schrijfster worden. Het betaald beter dan hoereren en het wordt zéér gerespecteerd. Als je verhaalt over je met ervaringen met vieze, enge, lieve of knappe klanten, zullen je boeken de winkels uitvliegen. Sex sells, zoals je beter weet dan wie dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat Zondares schrijft over Duitsland, klopt en klopt niet. De idee van bemiddelaar, die is verboden voor vrouwen van onder 21, kan daar door de politie heel ruim worden opgevat. Dus bijvoorbeeld: degene die jou heeft geadviseerd om in club X te gaan werken, of degene die voor jou het reisje vanuit Bulgarije heeft geregeld, etcetera. Voor je het weet, geld je door die ruime interpretatie als slachtoffer, ook als je dat niet bent. Daarmee krijg je dus relatief grote aantallen schijnbare slachtoffers van mensenhandel in de statistieken. Dat heeft er inmiddels toe geleid, dat politici en media oproepen tot .... het verhogen van de minimumleeftijd tot 21 jaar. Ja, ook in Duitsland. De nieuwe regering werkt aan een heel wat strengere prostitutiewetgeving, zeker ook op dit punt. Gunstig is, dat Alice Schwarzer, de nummer een als het gaat om bestrijding van prostitutie in Duitsland, inmiddels is ontmaskerd als grootscheepse belastingontduiker. Of dat effect zal hebben op het prostitutiebeleid, is echter af te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zondares heeft wel gelijk dat het hier weer een discriminatie van het vak van prostitué plaats vindt. Dat is op zichzelf inderdaad onterecht, maar wie heeft beloofd dat dit een eerlijke wereld zou zijn..?

    Echter…

    Zoals Zondares zelf in alle toonaarden aantoont dat dit vak op weinig maatschappelijke acceptatie voor deze vakvrouwen kan rekenen lijkt het mij wel zinnig dat je daar een speciale leeftijdsvoorwaarde aan verbindt.

    Een dame die in Nederland voor dit vak kiest moet beseffen dat zij zich sociaal in een uitzonderingspositie plaatst. Zij zal het voor haar sociale omgeving geheim moeten houden of haar sociale omgeving zeer beperkt zien worden. Betreurenswaardig, maar dat is de HUIDIGE Nederlandse maatschappelijke realiteit.

    Toen ik 18 was had ik geen oog voor maarschappelijke acceptatie factoren. Ik ging met mijn moeder naar de kerk in HAAR woonplaats omdat zij dat van belang vond voor HAAR sociale omgeving, in mijn woonplaats Amsterdam ging ik nooit naar de kerk. Pas veel later besefte ik het belang van een sociale positie en paste ik mijn gedrag daarop aan.

    Ik voel dus wel voor een leeftijdseis voor dit vak, en dan denk ik eerder aan 23 , dan aan 21. Het is in mijn ogen belangrijk dat een dame beseft wat de sociale prijs is, die ze gaat betalen voor dat leuke seksen tegen goede betaling. Zondares (o.a. in haar privacy beheer) is een duidelijk voorbeeld voor die behoorlijke kostenpost….

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Henri, Dat lijkt me juist heel slecht want dan geef je toe aan de misstanden die er zijn vanwege alle aparte regels en verkeerde denkbeelden en bovendien geef je dan nog meer reden aan tegenstanders om te laten zien dat prostitutie zo slecht is, want je moet toch al minstens 23 zijn? Het enige wat je doet is dames (en heren) onder die leeftijdsgrens in de illegaliteit drukken met alle gevolgen vandien. Nu is de grens 18 zoals voor vele zaken en dat is prima.

    "Hoer zijn is financiële, mentale en fysieke topsport". Maar geen beroep waarin je verantwoordelijkheid hebt over andere mensen, hoogstens tov de klant. Het kan zijn dat je niet geschikt bent voor het werk, maar als je nog maagd bent wordt je vast niet meteen hoer. Dus de seks is ook niet nieuw. En hoe vaak gebeurd het niet dat iemand erachter komt dat hij/zij het verkeerde beroep/verkeerde studie/verkeerde woning/verkeerde partner kiest? En met een verkeerde partner heb je meestal ook seks....

    Als je 18 bent kun je ook met veel geld te maken krijgen door bv erfenis. Of casino. Of door een boek te schrijven....

    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waarom ik graag wil dat een hoer gewoon een normaal gerespecteerd beroep wordt is omdat ik de indruk heb dat jonge hoeren vaak nogal onbezonnen dingen doen met hun zuur verdiende geld.
    én
    Door de vaak optredende taalproblematiek worden ze aan alle kanten misbruikt. Net als een toerist die altijd en eeuwig overal teveel betaalt.
    én
    Als het legaal is én gerespecteerd zullen allerlei legale nu langzamerhand weer wat betrouwbaarder wordende financiële instanties ze gaan helpen om beter met hun geld om te gaan.
    én
    Jonge hoeren worden gewoon financieel te zwaar belast, is het niet door een verdwaalde luie pooier dan is het wel door familie in het bronland die de situatie wel prettig vind en achterover leunt. Of door de kamerverhuurders, de exploitanten en de hele kermis daar omheen. Te dure accountants noem maar op ....
    én
    Doordat het illegaal of legaal en niet gerespecteerd en/of overgereguleerd is bemoeien te weinig concurrenten zich met de business en blijven dus alle prijzen van de randbusiness als de kamers en dergelijke veel te hoog.
    én
    Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat een neukende jonge hoer geregeld haar kamertje met nauwelijks sanitair (alleen een wasbak) en zonder airco amper terugverdiend. En daar 200 euro per dag voor betaalt.
    én
    Voor 200 euro heb je een fantastische kamer in een hotel.
    én
    Met vaak werktijden van 6 dagen per week, van 8 uur per dag. Willen ze een dagje vrij dan zijn ze hun vaste kamer kwijt. Die betalen ze dan maar door om hun vaste klanten niet kwijt te raken. Un peut bizarre.

    Dat kan toch niet waar zijn.

    Hoeren worden zenuwachtig, niet omdat ze geneukt worden. Nee ..... ze worden momenteel zenuwachtig omdat ze soms te weinig geneukt worden om de kamer te kunnen betalen, of als ze ziek zijn en de kamer door moeten betalen (belachelijk) of als de kamer er niet uitneuken. Daar hebben ze stress van.

    Niet de hoeren moeten kritisch bekeken worden, maar die hele kermis daar om heen. Wat kost het, wat doen ze daarvoor en is dat wel realistisch. En hoe krijgen wij meer concurrentie op de markt van de vaak te dure aanbieders van de randvoorwaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is idioot dat je met 18 oud genoeg bent om je tegen betaling dood te laten schieten in het leger, maar niet oud genoeg zou zijn om zelf te bepalen over je sexleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @HL1969
    Dankjewel. Helaas ben ik eerder nog niet toegekomen aan op hookers mee reageren. Heb wel sommige discussies gelezen hoor. Net zoals ik op andere sites al maanden meelas voordat ik zelf een account opende.
    Vind de mening en visie van klanten altijd interessant! Eerder heb ik ook iets te hard geoordeeld over hookers, niet dat ik nou erg van mening veranderd ben.. Maar wat nuance is goed, zie ook doordachte reactie's.
    Sluit het niet meer uit dat ik daar, als ik wat meer tijd heb, actief ga reageren!
    Enne.. Mocht ik nou wat heel interessants missen, of is mijn visie ergens op zijn plek (of juist niet).. Zondares is mijn 'thuisbasis', ik lees altijd mee en tips zijn altijd welkom.

    @Richard
    Het verbaast me soms te zien hoe realistisch je bent, dat is knap, als klant krijg je soms ook een rad voor ogen gedraaid. Je kunt goed formuleren en argumenteren, doorziet veel.

    Excuses, had het nog niet gezien! Goed dat je het nog een keer vraagt.
    Ik weet niet hoe ik erbij kwam, maar ik was er voorheen héilig van overtuigd dat er geen klanten kwamen, als ik PZC niet aanbood. Ook dacht ik dat je er 'alleen maar gonnoroe en chlamydia van kon krijgen' (had toen ook nog geen enkele vrees voor antibiotica).
    Het GGD deed vóór mijn prostitutie-plannen nooit heel moeilijk over PZC met mijn toenmalige en daarna mijn huidige vriend. En wat denken jonge meisjes: dat gebeurt míj toch niet!
    Heb hen pas 9 maanden na start van mijn nieuwe carriére uitgelegd waarom ik nou opeens 1x in de 3 maanden wilde komen. Toen pas durfde ik 'ja, ik werk in de prostitutie' aan te kruisen, na lezen van een stukje van zondares. Daar werd mij gevraagd of ik PZC deed tijdens mijn werk, ja dus, we hebben het erover gehad. Ze gaven me wat tips, ik leerde meer, ging dingen zoeken.
    Als je dingen gaat zoeken mbt gezondheid; wijst alles naar kanker en aids (voor je gevoel dan hé!).
    Ik werd lichtelijk paranoïde en was er van overtuigd dat ieder raar plekje op mijn huid een syfiliszweer was, dat is echt een kutgevoel. Toen wilde ik geen PZC meer doen.
    Had een paar maanden na mijn individuele start een compagnon die de administratie deed, dit kon ik zelf niet (ging veel te vaak mis naast een andere baan en drukke studie. En eh.. Mijn temperament). Werd bang dat het misschien niet meer mogelijk was daar te werken en kaartte het direct aan.
    Kreeg te horen dat het geen probleem was, dat ik moest doen wat ik wílde doen. Wel werd ik gewezen op het verlies van klanten en de extra inkomsten, maar de keuze bleef bij mij. Ben gelijk gestopt. Het zei mij iets over hoe er gewerkt werd, dat ik de baas bleef en mijn gezondheid en wensen gerespecteerd. Ik vertrouw mensen niet snel, en 'mensen uit de boze prostitutiewereld' al helemaal niet; maar met dat soort manieren scoor je dus bij mij punten.
    Ik heb mezelf best wel even goed genaaid want ik verloor klanten. Maar er kwamen ook genoeg nieuwe bij maar een hoer kan goed bouwen op een stel vaste klantjes. Was inmiddels bekender met een andere (veilige) dienst en besloot die aan te gaan bieden. Geldprobleem opgelost en SOA-vrees verkleind. Ben mijn hele leven SOA vrij en dat mag best een wonder heten.
    Hoeveel klanten gehad toen ik dat nog deed? Rond 120 denk ik? Heb het tot mijn spijt nooit bijgehouden, was wel de bedoeling.

    @Anoniem10feb20141:45
    Een leuke idiote theorie, en dat wel allemaal 'vanwege mijn lage leeftijd'.
    Hoe kom je bij die onzin? Ben benieuwd.

    Nou ik terug reken, alles bij elkaar optel, is mijn leergeld in totaal zo'n 300 euro geweest. Dan reken ik een te laag (beginner!)tarief, vals geld en een verkeerde uitgave bij elkaar op.
    Dat is toch wel even iets heel anders dan tonnen hé?

    Kort hoertje heeft 100% gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Henri Bik
    Precies wat Richard zegt. Dus we moeten maar vooral het beeld bevestigen dat hoer zijn verschrikkelijk (zwaar) is én dat vrouwen onder de 23 niet voor zichzelf kunnen zorgen?

    Gratis mogen ze de hele wereld rondneuken vanaf 16, maar als je er geld voor krijgt FOEI? Maar dan weer wel vanaf 17 jaar jezelf dood laten schieten en je vanaf 16 op een levensgevaarlijk bromding begeven, alleen maar om mensen hun avondeten in weer en wind te brengen?

    Snap je bezorgdheid want het is een enorm risico als je omgeving erachter komt. Maar ik vind het een drogredenering dat je dáárom zou willen dat het 23 zou worden. Beetje ongeloofwaardig en niet onderbouwd.

    Misschien was jij een beetje bleu met en/of onder de 18, maar ik bepaald niet. En met mij veel jongeren van deze tijd niet.
    En die zou jij met je regels in hun zak willen schijten? Nou, jij hebt het ook maar *kuch kuch* goed met jonge hoeren voor zeg!

    @Anoniem feb 15:12
    Ik sta achter een hoop frustraties uit je post, ook al heb ik persoonlijk als jonge hoer díe problemen niet en nooit gehad.
    Het is toch van de gekken dat dat in een 'vrij land' allemaal kan en mag. In deze branche moet je je scheel betalen als je het volledig zelfstandig wilt aanpakken, dat is idioot.

    Het taalprobleem ligt in de eigen verantwoordelijkheid, als je ergens anders heengaat moet je ook het respect hebben de taal machtig te worden. Anders doe je het jezelf aan en vraag je het om belazerd te worden. Avontuur aangaan is rekening houden met de gevolgen, en niet zo stom zijn je alles aan te laten leunen.

    Maar de benadrukking dat jij vindt dat jongere hoeren hun geld aan onzin uitgeven, en dat je daarom wilt dat hoeren gerespecteerd worden snap ik niet zo goed? Mis ik iets?

    Had een vriendinnetje die heel graag een specifieke operatie wilde, niet cosmetisch, maar het zou haar leven wel vergemakkelijken. Haar moeder vond dat onzin, en zij besloot het met prostitutie bij elkaar te sprokkelen. Ze is nog iedere dag blij dat ze het gedaan heeft want anders liep ze nu nog steeds rond als een soort van mol. Haar moeder vond het onzin, de clubeigenaar vond het onnodig en hij gaf preken. Zat mensen begrepen niet dat ze bereid was veel geld neer te leggen voor iets waar een oplossing voor bestond, die ze dan wel iedere dag consequent vol moest houden. Maar dat wilde ze niet.
    Na haar uitleg begreep ik haar; de rest mocht het misschien wel onzin vinden maar zij vond het gewoon erg belangrijk. En dat is haar recht. Wie ben ik om te zeggen waar zij haar geld wel aan niet aan moet uitgeven? En had het geholpen als een instantie haar achter de broek had gezeten? Ik weet zeker van niet.

    @Anoniem12feb04:27
    Precies. Je seksleven is van de staat, als je er je werk van wilt maken. Terwijl het een van de meest intieme aspecten van je leven is.

    Maar je af laten schieten, laten onderbetalen, leven wagen in Nederlandse weersomstandigheden op een gammel ding, je rug laten verpesten en constante stress van gedwongen overwerk; dat moeten we vooral allemaal maar goed vinden! En aanmoedigen want 'o-wat-ben-je-zelfstandig-en-verantwoordelijk-met-een-baantje'. Waag je leven en doe vooral de rotste klussen tegen minimumloon.
    Een vriend van mij werkt in verschillende winkels. Hij heeft al vaker een overval meegemaakt, dan dat ik nare ervaringen heb gehad in de prostitutie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zondares heeft gelijk. Het verhogen van de minimumleeftijd naar 21 jaar is inderdaad onzin. Ik ken(de) een aantal van die hele jonge mensen van onder de 21, en dat zijn ECHT ... nou ... die kunnen hun monden goed roeren hoor!!! Oeh, die meisjes. Echt een stelletje donderstenen. Ik was echt een keer verbaasd toen een meisje me vertelde dat ze 19 was.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Donkey zei: "Zondares heeft gelijk."

    Warempel, hij zegt iets zinnigs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Serena dank je wel voor je complimenten!
    Maar zoals Zondares weleens aangeeft, ik weet echt lang niet alles hoor.
    Als klant is het inderdaad moeilijk om uit te vissen hoe een en ander in elkaar steekt. Even met een hoer praten levert zeer weinig informatie op, want spreekt ze wel de waarheid? Dan moet je langer praten en tijd is geld he? Dus ben ik op internet gaan zoeken. Natuurlijk lees je dingen in de media en had ik al een beetje een beeld, maar daar had ik ook wel vragen bij. Eigenlijk ben ik begonnen met een verkeerde aanname maar wel een open houding voor de waarheid. Dan kom je vanzelf andere dingen tegen zoals dit blog. Vervolgens moet je gewoon logisch nadenken en ik probeer me voor te stellen dat ik zelf in zo'n situatie zou zitten. En niet beginnen aan wilde theorieën....
    Vandaar ook dat ik het nog weleens wat naief bekijk. Omdat ik nu eenmaal geen hoer ben en dus die dingen niet meemaak.

    Wat dat betreft is er nog 1 ding (minstens) dat ik nog niet kan plaatsen. Als je bedreigt wordt door een pooier of loverboy, ondanks dat dit bijna nooit wordt uitgevoerd, op dat moment moet je wel zelf bepalen in hoeverre die bedreiging reëel is. En kan ik me voorstellen dat je op zijn minst tijdelijk gedwongen wordt. Totdat je weet oke hij doet toch niks. Dwang is dan toch wel aanwezig?

    Bedankt dat je zo uitgebreid antwoord geeft. Je kreeg het dus pas door toen een professional je wees op de risico's? Dat moet een vervelende tijd zijn geweest, die onzekerheid. Goed dat je voor jezelf koos. Vervelend wel dat je daardoor klanten kwijtraakte, dat zal Zondares ook gehad hebben denk ik. Maar er zijn er genoeg over die het wel met condoom willen. Zijn er nog andere verschillen tussen klanten die met en zonder willen? Ben ik wel benieuwd naar.

    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik begrijp die mannen niet die zonder condoom willen. wel dat het lekkerder voelt natuurlijk maar dat weegt toch niet op tegen het risico dat je iets zou kunnen oplopen? tsja hoe zal ik mijzelf eens typeren... beetje bedeesd denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Serena, In reactie op jouw vraag,

    Serena,

    Ik denk dat als de prostitutie volledig legaal zou zijn zonder stigma, dat dan 'hoe jonger de hoer' 'hoe duurder het tarief' zou gelden.

    Ik denk dat 'hoe jonger de hoer' 'hoe slechter ze haar eigen tarief kan inschatten'. (Hier zal je het wel niet mee eens zijn (-: )

    Ik denk 'dat hoe legaler en minder gestigmatiseerd de business' is, 'hoe meer partijen in de markt bereid zijn hoeren te helpen met het vaststellen van haar juiste tarief en andersoortige hulp'.

    Ik denk 'dat hoe legaler en minder gestigmatiseerd de business is', 'hoe eerlijker (lees: lager) de prijzen van de kosten van hulpbedrijven zijn' ten opzichte van de huidige situatie.

    Ik denk 'dat hoe legaler en minder gestigmatiseerd de business is' 'des te sterker de marktwerking'.

    Ik denk 'dat hoe legaler en minder gestigmatiseerd de business is' 'des de organiseerden de hoeren zijn', 'des te juister de tarieven van vraag en aanbod hun werking kunnen doen'.

    Serena, op basis van een periode van 2 jaar, zeg tussen de leeftijd van 16 en de 18. Uitgaande van 250 dagen per jaar en 15 klanten per dag, dat geeft dan 7.500 klanten voor 2 jaar. (Dat is een lage schatting, een jonge hoer kan waarschijnlijk fysiek veel meer klanten aan).

    Een tarieffout van 7,50 euro per klant, geeft dan een inkomensverlies van EUR 56.250,00.

    Vroeger waren hoeren duurder dan nu, vroeger waren de omzetten groter dan nu. Een tarieffout van 7,50 per klant is dus niet zo raar. Zeker in bepaalde gebieden van de branche niet.

    Ik weet niet (uiteraard), in welk deel van de branche je werkt, wat je tarieven toen waren etc. etc. (Ik zou op jouw berekening ook niet te diep ingaan, gezien je privacy). Ik ken uiteraard ook niet alle delen van de prostitutiemarkt en weet dus ook niet alles qua tarieven etc. Maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

    'Respect!', Ik lees je reacties altijd met interesse.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aanvulling:

    Serena, eigenlijk is tussen de leeftijd 16 en 18 een periode van drie jaar.

    - het jaar dat je/een hoer 16 was/bent
    - het jaar dat je/een hoer 17 was/bent
    - het jaar dat je/een hoer 18 was/bent

    Met vroeger was een hoer 'duurder', bedoel ik relatief duurder (ten opzichte van de kosten van levensonderhoud) niet in absolute zin.

    'Een ton' is dan snel behaald 'per struikeling'.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben geen voorstander van leeftijden onder de 18. Omdat de jonge dames die het niet redden inderdaad dan snel weer uitstappen, maar wel mogelijk beschadigd voor het leven ..... (dat kan nooit de bedoeling zijn).

    Dus tussen de leeftijd 16 en (zeg) 18 zou je dan individueel zeer streng (tegen hoge kosten) dames moeten screenen of ze geschikt of niet geschikt zijn, omdat het risico op uitval (met mogelijk trauma) dan te hoog zou zijn.

    Als de business volledig legaal en ongestigmatiseerd zou zijn (en de prijzen van zeer jonge hoeren en dus de inkomsten hoog zouden zijn), is ook de aantrekkingskracht op de business waarschijnlijk groter en is individuele screening op zeer jonge leeftijd dus waarschijnlijk noodzakelijk.

    Volgens mij geen goed idee. Hoeren onder de 18. Ik vind een leeftijd van18 al erg laag. 21 lijkt mij ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aanvulling: Uitgezonderd Serena, zij heeft haar sporen (ook op dit blog) al (dubbel en dwars) verdiend! (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Anoniem12 februari 2014 14:39
    Harde cijfers, yes! ;)Leuk dat je meeleest! Geef je wel een heel klein inkijkje in mijn schema, dan weet je een beetje hoe ik werk. Moet een beetje vaag blijven vanwege de anonimiteit.

    Ik denk inderdaad dat legaliseren en het tegengaan van het stigma de branche schoner zou maken MAAR...Hoe meer iets wordt 'verboden' (gecriminaliseerd etc).. Hoe spannender het wordt, hoe hoger de prijzen. Bepaalde hoeren doen alles voor een appel en een eh..'banaan' (zonder schilletje zeg maar).
    Prostitutie krijg je moeilijk georganiseerd, we hebben allemaal andere belangen, maar ik ga je helpen hopen dat het ooit lukt.
    Vroegah..
    Ik verdien heel goed. Daar tegenover staat wel weer dat ik een parttimer ben; hiernaast heb ik een baan en studeer ik. Dat geeft me effectief in de praktijk veel minder volle werkuren. Inmiddels draai ik al een tijdje goed op 3 tot 5 klantjes per week, gemiddeld maak ik zo'n 4 tot 12 volle uren pw, excl. reistijd.
    Dat wil zeggen, dat het er de ene week 2 zijn die 3 uurtjes doen. De andere week 5 die er 2 doen. Of soms werk ik 8 uur achter elkaar en dan die week nog twee boekingen van twee uur, nou dan gaat het hard. Op vaste klanten kun je regelmatig bouwen. Mijn clubtijd was funest voor mijn portemonnee. Dat was zo niets voor mij. Maar wel goede contacten opgedaan en daarom kwam ik daar, tegen de 'eenzaamheid'.

    15?! Wow. In de escort ('regulier+high-class') en zelfs in de club heb ik dat nog nooit zelf meegemaakt in ieder geval. 15 klanten op een dag aankunnen? Ik kan het fysiek waarschijnlijk wel aan, maar heb dat nog nooit geprobeerd of wíllen proberen. Mijn max. is 6 op een hele dag, maar ik heb wel eens een uitschieter van 8 gedaan. Als ik een keer heel goed kan b(h)oeren laat ik dat natuurlijk niet liggen.
    Maar ik doe dan ook geen halve uurtjes etc. Zodra ik een deadline heb van school, neem ik 1 of 2 weekjes vrij. Gewoon.. Omdat het kan.
    Het past zich maar aan mij aan, alleen voor vaste klantjes wil ik wel eens mijn eigen agenda omgooien. Voor de rest zie ik het wel, zolang ik maar mijn vaste lasten kan betalen, op vakantie kan, een beetje kan sparen en mijn voorraadkast gevuld is en dat lukt zo. Heb echt geen ambitie (of ooit gehad) om de meest succesvolle ambitieuze hoer in NE te worden, ben wel graag een goéie hoer, 'vakkundig'. Mijn hart ligt toch echt bij een ander vak, ook al ben ik over geen enkele baan zo enthousiast geweest als tijdens deze!
    Als ik reis gaat de teller pas echt écht lopen ;) Dat wil zelden ook wel eens voorkomen, zou wel vaker willen hoor, zou ook best kunnen, maar hecht meer waarde aan mijn rust en pyjamabroek.
    Al is een boeking in het buitenland met een man, die lijkt op Channing Tatum, die een paardrijtocht met uitstap naar een casino heeft geregeld..Om daarna af te koelen in een jacuzzi, met een glaasje champagne...; niet bepaald een straf te noemen. Dat zijn de leuke dingen des levens.
    Maar het betekent óók met je rok omhoog geschoven, je elleboog in iemands oog, voor wel 3 uur opgepropt met iemand in een Ibis hotelkamer verblijven.

    Inzet betekent heel veel en ik zou wel meer kunnen werken, als ik aan wat dingen zou werken, ook meer verdienen. Als ik besluit om alles zelf te doen, als in het begin. Maar dan niet met dat belachelijke tarief, het is maar goed dat ik hulp kreeg.
    Maar is meer willen verdienen handig naast een studie en een andere baan? Nee. En dat is uiteindelijk waar ik het allemaal voor doe. Al ben ik ook wel van mening dat geld mag rollen!
    Ik reken 150 euro (achteraf) onterecht verlies aan mijn eerste paar afspraken die ik zelf regelde. Heb een keer 2 valse briefjes van 50 gehad. Een keer heb ik aan iets ongelofelijk doms meebetaald in de club, dat was 50. Kom ik op 300 euro verlies.
    Als ik moet gaan rekenen met 'wat als andere zaken anders zouden zijn', dan vrees ik te moeten onderkennen dat ik daarin je mindere ben! Dus eh.. Respect ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Anoniem 12 februari 2014 15:07
    Dat is goed nieuws, mocht ik op het matje geroepen worden door mijn leeftijd kan ik altijd nog zeggen: Anoniem 12 feb 2014 15:10, vind mij een uitzondering ;)
    Dankjewel voor het compliment in ieder geval, ik word hier zo langzamerhand nog eens een echte veteraan!

    Voordat je bij de stap komt om écht als hoer te gaan werken passeer je echt wel een paar denkfasen.

    Diegenen die zichzelf als een kip zonder kop erin storten, dié moeten in de legale branche veilig aan de slag kunnen. Anders zijn ze onder de radar, helemaal uit het zicht, daar komt de ellende van bij dat soort types.

    Niemand voed zijn kind op 'tot' iets en als een vrouw van 18 erover nadenkt, zal ze nu altijd door alles en iedereen op de nadelen gewezen worden, daar ontkom je niet aan.
    BEHALVE
    Als je een vrouw dwingt niet te mogen werken, terwijl ze wel álle andere keuzes mag maken, en ze speelt al met de gedachte..
    Het recept voor een florerende pooiermarkt. 'Leuker kunnen we het niet voor ze maken, wel makkelijker'. Zoiets.

    Waarom zeer streng screenen en op wat? En waarom ook nog eens tegen hele hoge kosten? Een jong meisje kiest meestal niet vanuit rijkdom voor de prostitutie en die wil jij extra beboeten?
    En wat als ze zo'n screening niet kan betalen, haar anonimiteit zoveel mogelijk wil beschermen, of er niet doorheen komt, wat denk jij dat ze dan gaat doen voor haar geld..
    Eerlijk? Die gaat zelf wel zorgen dat ze geld kan (terug!!!)verdienen 'op haar rug'!

    Onder de 18 begrijp ik, ondanks dat ik zelf eerder was. Maar ik was dan ook wel een beetje een uitzondering. Maar wat is er dan mis met 18??!!

    Ik weet wel 100% zeker:
    21 is: Het.Aller.Domste.Plan.Ever.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Serena,

    Ik ben het eens met jouw reactie, mijn reactie is niet waterdicht 'soms een beetje verleden', 'soms een beetje nu', en 'soms een beetje toekomst'. Dat was een bewuste keuze. Om te proberen wat debat op te roepen. Heel specifiek kunnen we toch niet worden vanwege privacy-perikelen.

    Ik ben het erg met je reacties eens! Ik ben er ook van overtuigd dat je een aantal zaken veel beter kan inschatten dan ik.

    Een tweetal opmerkingen:

    - met screenen bedoel ik, als de maatschappij een leeftijd gaat hanteren, waarbij waarnaar verwachting veel uitval en/of redding gaat plaatsvinden, zal je individueel mensen moeten testen of ze wel geschikt zijn voor het beroep. Hoe? Dat weet ik ook niet. Testen? Gesprekken? Whatever. De kosten kunnen dan of door de belastingbetaler worden gedragen (of door de dames opgehoest worden.)

    - Je geeft aan: "niemand voedt zijn kind op tot iets"
    Ik ga er niet verder op in (off-topic) echter, ik vind je zinsnede interessant.

    Bedankt voor jouw reactie, ziet er erg grondig uit, grondiger dan de mijne!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zie voor mijn antwoord aan Zondares in de discussie over het Zandpad in de comments onder:

    Antwoord op: Iedereen weet dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @Serena,

    Jouw opmerking:
    Het taalprobleem ligt in de eigen verantwoordelijkheid, als je ergens anders heengaat moet je ook het respect hebben de taal machtig te worden. Anders doe je het jezelf aan en vraag je het om belazerd te worden. Avontuur aangaan is rekening houden met de gevolgen, en niet zo stom zijn je alles aan te laten leunen.

    Antwoord: wat ik bedoel is dat een legale en niet gestigmatiseerde hoer makkelijker professionele hulp in kan schakelen dan een gestigmatiseerde hoer die er meestal voor kiest in de anonimiteit te blijven, vaak wel weet dat ze financieel belazerd wordt, maar het gewoon voor lief neemt (ik een paar verhalen gehoord). Daar komt bij, om een voorbeeld te noemen, Hongaars is een zeer complexe taal en de bron van de taal is een andere. Je leert als Hongaarse niet met een knip van de vingers goed Nederlands. En zeker niet om contracten en dergelijke te kunnen lezen en dan ook nog alle ins en outs van de Hollandse cultuur en juridische en fiscale aspecten te weten. Eigenlijk zijn deze hoeren expats, alleen met als verschil dat ze vaak veel lager opgeleid zijn en geen goede hulp krijgen. Niet zo gek dat ze dan gevoelig kunnen zijn voor 'pooierhulp', toch?





    BeantwoordenVerwijderen

  30. @Serena

    Jouw vraag:
    Maar de benadrukking dat jij vindt dat jongere hoeren hun geld aan onzin uitgeven, en dat je daarom wilt dat hoeren gerespecteerd worden snap ik niet zo goed? Mis ik iets?

    Antwoord:
    Niet alleen jonge hoeren geven hun geld veel aan relatieve onzin uit. Ik gaf toen ik jong was ook mijn geld aan relatieve onzin uit.
    Er is wel een verschil ..... Ik had toen nauwelijks geld, zij hebben relatief veel geld en waarschijnlijk later hele specifieke problematiek om uit de business te stappen etc. (Uitstappen kost inkomen en veroorzaakt kosten). Ik zou willen dat ze professioneel gestimuleerd werden om wat meer na te denken over 'later' en daar 'stappen' voor te zetten. (Een buffer voor de toekomstige uitstap). Tuurlijk is een cosmetische operatie niet altijd onzin. Borstvergroting (persoonlijk val ik er niet op) maar prima, als ze dat meer inkomsten oplevert en ze dat willen. Wat mij betreft lijkt het me voor een hoer zelfs mogelijk te moeten zijn om dit, onder zeer specifieke voorwaarden, van de belasting af te kunnen trekken, waarom niet? Wat betreft jouw voorbeeld. N=1 is geen bewijs! En ik doelde overigens ook niet op cosmetische operaties.

    Bedankt voor al je opmerkingen en vragen.

    NB: grappig dat we andere ideeën hebben over de ontwikkeling van de tarieven bij volledig maatschappelijk geaccepteerd en ongestigmatiseerd hoeren. (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  31. "Hou je wel aan haar regels" én dat is het hem nu juist! Kerels zoeken juist die jonge dames om juist die regels prpberen te omzeilen... Bij een 21 jarige is dat toch al lastiger voor dit soort mannetjes!
    Deze leeftijdsverhoging is juist het gevolg van het perverse gedrag van dit soort klanten. Als die zich beter hadden gedragen, had deze hele regeling niet van toepassing hoeven zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Natuurlijk, @ Anoniem 21 februari 2014 10:52:

    Men wil de jonge hoeren strafbaar maken voor hun eigen bestwil...

    Je doet het voorkomen alsof ze er zelf om gevraagd hebben.

    En 18,19,20 jarigen kunnen niet voor zichzelf opkomen? Ga toch fietsen!

    Boek onze S. en probeer eens wat zou ik zeggen. Zal je van een koude kermis thuiskomen, dat kan ik je wel vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen